Inlägg från: prinsessansmamma |Visa alla inlägg
  • prinsessansmamma

Magkatarr !!

Jag har jätte ont mellan brösten och strax nedanför, Tror det är magkatarr, Är det någon som har magkatar känns det så här. När jag ligger ner känns det son att jag vill kräkas och det gör j-vligt ont. Någon som har tips på hur man lindrar smärtan och illamåendet. Är gravid i vecka 24

• Svar på tråden Magkatarr !!
  • prinsessansmamma

Tack för alla tipps! en liten fråga till. Jag har aldrig haft så här ont någon gång innan. Jag har så ont att jag ligger i en boll och kvider, jag kan inte gå bort och äta middag för jag tål inte något i princip. Kan inte dricka cola utan bara mjölk el vatten osv. Det upptar in pricip hela min dag med vad skall jag klara av att förtära utan att helt rasa samman. Svårt nu på sem och resturanger. Gör det så här in i helvetes ont att ha magkatarr till er som haft det? Jag såg att du nr 5 har åkt till akuten och jag har varit på väg vid flertal till fällen för det är inte hanterbar smärta. Ja Ja jag har 3,5 mån kvar sen är undrverket ute och då fixar sig nog magkatarren troligtvis.
    Ha en bra dag till er alla som svarar.........

• prinsessansmamma

hej nr 11. Japp det låter pricis som min symtom = magkatarr. Jag trodde aldrig att det´kunde kännas så här ont! Man tror att hjärtat är på väg att ge sig. Jag har nu provat GAVISCON funkar si så där, men smakar såååååååå illa att jag har svårt att få ner det. I dag skall jag ner till apoteket och köpa Novalucol, jag åter kommer om det funkar. Men som en skrev tidigare jag tror bara att det lindrar smärtan för tillfället men tar inte bort magkatarren skall till läkaren på tor och be om losec. Jag mår fan så dåligt. Jag sover inte pga att jag har så sjukt ont. Kan inte ha det så här i 3,5 mån till. Nu får det vara slut på detta.

Svar på tråden Magkatarr !!