• mockila

Mens efter Provera,,,

hejsan!
    Jag har ox ätit provera,dom 3 första gångerna så kom mensen redan dagen efter avslutad tablett,denna gång kom den 9 dagar efter.
    jag har pco,äter ingen pergotime efter provera,för vi har svårt att få barn,så jag har fått mina barn via provrör,jag äter provera bara för att få mensen.
    men jag har läst lite om provera här och sökt på internet.
    Vad jag förstår så kan man börja äta provera på dag 16 efter mensen börjat,för att få den igen? stämmer det?
    Skulle det innebära att min mens kan "hoppa" igång av sig självt sedan.
    Jag kan ha allt ifrån 3-7 månader utan mens OM jag inte äter provera.

ha det bra!
    Kramar Mockila

• mockila

Bamsebamse:

Tack för ditt svar!
    Näe jag tror inte det är något som är knas när du får den innan avslutad tablett,du kanshe har fått så mkt gulkroppshormon i kroppen som just din kropp behöver,så då kommer mensen.

Vad jag förstår så får man INGEN ÄL alls med provera..men OM den nu hoppar igång av sig själv...kan man få igång ÄL ox då eller?
    Det är ju det som e sååå tråkigt..man kan inte försöka på egen hand att bli med barn igen..pga att man inte får någon ÄL med provera..

ha det så bra alla
    kramar

• mockila

bamse bamse:

ja du om jag visste..
    Jag tycker att du ska försöka att få tag i en bra gynläkare som går igenom dig..tar det som ska tas och så får ni komma fram till vad ni ska göra!

Just nu för mig,har jag provera till 5 ggr till..kan väll ta dom typ när jag vill....usch..vill att min kropp ska fatta själv..men det har den INTE gjort på dom är 21 åren jag har haft mens!!
    Man kan bli tokig av allt detta grubblande!

sköt om dig
    kram

Svar på tråden Mens efter Provera,,,