• Beatrize74

Näe....jag ORKADE inte göra det för 6388:nde gången

Jag orkar inte stå och göra rent barnstolen efter fjärde målet mat för idag. 365 dagar gånger 5 gånger varje dag gånger 3 och ett halvt år ger att jag gjort det 6387 gånger. Nu ORKADE jag inte.

Jag orkade heller inte vara pedagogisk och ge barnen frukt idag till mellis som vanligt. De fick glass då sonen slagit upp sin läpp på asfalten då jag för en gångs skull vänt ryggen till och givit mig den på att äntligen få rensa klart den där nedrans rabatten.

Sedan var jag så otroligt trött så när jag sjöng "Hänger öronen på dig ner..." mitt i en refräng säger "Äsch...vi sätter på "Mora träsk" som får sjunga den istället". Jag bröt plomberingen och sov under tiden barnen satt och engagerat klappade händerna och snurrade runt på vardagsrumsgolvet till takterna.

Och nu borde jag ha gjort klart maten redan. Så aptrött och apatisk. Och sonen borde gå och kissa igen...har frågat men han säger "Nej, jag behöver inte". Senast han kissade var 12.00!!! Vilken blåsa! Och jag orkar inte propsa.

Och dottern är så snäll. Sitter och leker med sina leksaker och sin bror och jag känner att jag inte hinner/orkar leka så engagerat längre.

Så TRÖTT! Och så OPEDAGOGISK så jag borde skämmas. Eftersom jag får betalt för att göra det här jobbet (föräldrapenning) så borde jag göra ett bättre jobb. Om jag varit min egen arbetsgivare hade jag givit mig sparken idag.

Jag vill ta ett glas vin, läsa en bok och SOVA!

Fast...det blir att jag torkar den där stolen, typ bakar en liten kaka då vi inte har något att bjuda på imorgon när vi får gäster vid halv nio. Är så TRÖTT på detta.

Säg...är det bara jag?

• Svar på tråden Näe....jag ORKADE inte göra det för 6388:nde gången
  • UBJ

Det var ett tag sedan jag läste ngt av dig TS, men som vanligt slås jag av hur väl du uttrycker dig och hur väl du fångar hur det känns att vara mamma!

Jag är grymt opedagogisk en stor del av tiden och hur många glassar min son smaskat i sig denna sommar vågar jag inte ens räkna. Jag är helt enkelt för trött för att orka vara duktig hela tiden!

• cissi77

Idag blev det mjukglass till middag

• Miss USA

I dag har jag skitigt i husarbetet och istället njutit av att baka tårta och att umgås med mina barn + barnens kusin. Vi hade jätteskoj Fast jag borde pluggat.

You say I'm a bitch like it's a bad thing
  • Beatrize74
    Miss USA skrev 2007-07-01 20:32:13 följande:
    I dag har jag skitigt i husarbetet och istället njutit av att baka tårta och att umgås med mina barn + barnens kusin. Vi hade jätteskoj Fast jag borde pluggat.
    Det låter ju toppenroligt. Och vad gott med tårta!
    cissi77 skrev 2007-07-01 17:52:28 följande:
    Idag blev det mjukglass till middag
    Gott det med!
    UBJ skrev 2007-07-01 14:02:14 följande:
    Det var ett tag sedan jag läste ngt av dig TS, men som vanligt slås jag av hur väl du uttrycker dig och hur väl du fångar hur det känns att vara mamma!Jag är grymt opedagogisk en stor del av tiden och hur många glassar min son smaskat i sig denna sommar vågar jag inte ens räkna. Jag är helt enkelt för trött för att orka vara duktig hela tiden!
    Generad
  • Paw Print

Kom på ännu en sak som gör mig till en dålig förälder enligt FL, jag följer inte med min son VARJE gång han ska ut och leka! Skäms på mig! Att jag hela tiden ser honom från fönstret, att han faktiskt är 6,5 år, att han har massvis med kompisar, det spelar ingen roll. Det är FARLIGT!

• Beatrize74
    Paw Print skrev 2007-07-02 10:08:11 följande:
    Kom på ännu en sak som gör mig till en dålig förälder enligt FL, jag följer inte med min son VARJE gång han ska ut och leka! Skäms på mig! Att jag hela tiden ser honom från fönstret, att han faktiskt är 6,5 år, att han har massvis med kompisar, det spelar ingen roll. Det är FARLIGT!
    Grannpojken här (bor i villaområde) har sprungit "lös" sedan han var tre år. Deeet är däremot för litet i mina ögon.

Min 3-åring är ute kortare stunder själv, men mest när jag är på väg ut själv. Men jag vet att jag borde ha dåligt samvete för att jag ibland är på andra sidan trädgården än vad mina barn är. Så länge jag hör dem så känns det ok, men ibland blir det tyst och då är man där som värsta hönsmamman.
  • Paw Print

Bea, jo visst blir man nervös när det blir tyst, men då kollar man ju, hade vart en annan sak om man bara struntade i det.

• Sailor

Just momentet torka rent barnstolen å det under är jäääävligt tråkigt...

• Pallas

Sailor: Det är värre att torka gröt och lingonsylt från taket...

Svar på tråden Näe....jag ORKADE inte göra det för 6388:nde gången