Cellprov- svar?
Jag gjorde cellprov i mitten av maj, men har fortfarande inte fått svar.. betyder det att jag ska oroa mig?
Man ska väl få svar inom 2-3 veckor?
jag känner mig jätteorolig!
Jag gjorde cellprov i mitten av maj, men har fortfarande inte fått svar.. betyder det att jag ska oroa mig?
Man ska väl få svar inom 2-3 veckor?
jag känner mig jätteorolig!
Solsken tack! det känns lite lugnare.. tänkte mer att det kanske var tvärtom, inget svar = att dom var tvungen o kolla nogare eller nåt.. är lite hypokondriker. hehe
Jag har fått svar på mitt prov, och där var förändringar. Jag ska på en ytterligare kontroll där de använder mikroskop på livmodertappen. Och sen då? Är lite orolig faktiskt... Är det någon med erfarenheter? Jag ska inte dit förrän i slutet av augusti, så så allvarligt kan det väl inte vara?
anonym, hur lång tid tog det innan du fick svar på ditt..?
Jag var där 10 maj och fick svaret nu i veckan.
men nu blev jag orolig..
det är ju som för mig ju...
Barnmorskan sa till mig att det kunde ta upp till 10 veckor.
OK, tack! Jag ska försöka att inte oroa mig då. Ta den dagen om den kommer.
men det har gått mer än fyra veckor för mig.. jaja, kommer det inte i veckan så får jag väl ringa o höra. Men jag oroade mig jättemycket innan cellprovet med, så man vill ju ha svar fort..
tack för alla svar.
Här i Stockholm får man svar 4-6 veckor efter lämnat svar, iallafall där jag varit och den information man fick utskickat. De skrev också att man får svar oavsett vad det säger...
Lycka till!
Efter lämnat PROV ska det vara...