Guldhamster vs Marsvin?
Ni som har antingen Guldhamster eller Marsvin, vilka är trevligast som keldjur? Roligast för barnen? Min dotter är snart 2år.. Båda är ju otroligt söta! Så ge mig för och nackdelar tack
Ni som har antingen Guldhamster eller Marsvin, vilka är trevligast som keldjur? Roligast för barnen? Min dotter är snart 2år.. Båda är ju otroligt söta! Så ge mig för och nackdelar tack
någon?
Har läst på om båda och har själv haft båda arterna men det va ett tag sen och vill gärna ha info från er som har djuren nu ^^
Jo, men djuret/djuren är till för mig självklart, jag är lite av en djurtok
Men vill även att dottern min ska ha en smula intresse när det faller henne in
Katter är skygga och rivs ordentligt, inget lämpligt djur för ett barn anser jag, + att dom hårar något fruktansvärt.. Nä katter ska vara utomhus i stall osv och fånga råttor, här har jag ingen möjlighet att ha en utomhuskatt och jag skulle inte vilja ha någon heller förrens vi bor i hus tror jag.. men som sagt, djuren är till för mig i första hand. Självklart låter jag inte min dotter hålla i djuret ensam, jag håller och hon får klappa
Jo iofs, alla djur är olika som sagt
Men katterna jag träffat på, inte alla men dom flesta har kunnat klösa till även fast det inte varit meningen, men däremot tycker jag inte att dom är spec kelsjuka.. inte dom jag mött iaf :-/
Tror det blir marsvin för min del, jag vill ha ett djur jag kan kela med och då är nog inte Guldhamster det rätta djuret för det endamålet..
Vem har sagt att jag bara ska ha ett marsvin? Självklart ska jag ha minst 2st!
Tack för era åsikter!
Jag har nu valt en marsvinshona från en uppfödare, men är på jakt efter en kompis till henne innan hon flyttar hit