• Novus

Snabb förlossning?

Hur snabbt är snabbt?
    Jag tycker själv att jag hade en snabb förlossning. Första värken kom kvart över ett på natten. Det var långt ifrån regelbundet men vid sex åkte vi in till förlossningen. De sa först att "här är det inte något på gång på länge, men vi ska låta dagpersonalen undersöka oxå". Kvart i sju blir jag undersökt och är öppen  3 cm och får vara kvar (inga regelbundna värkar än) Vid 9-tiden är jag helt öppen och kvart över tio är dottern född.
    Alltså ca 9 timmar från första värken.

Till oss sa de att det förmodligen kommer gå snabbt även andra gången och att vi ska skynda oss in när värkarna börjar (öppnade mig 6 cm på en timme första gången)
    Andra förlossningen tog sammanlagt 1 timme kortare.

Båda gångerna trodde de att det skulle ta längre tid. Andra gångn fick jag inte ens lustgas för att hon ville skicka hem oss!!

• Novus

Man ärver inga förlossningar. Den här förlossningen kan ta jättelång tid, öven om första gick snabbt.
    Min mamma har fött 4 barn, jag har fött 2 och inga har vart likadana

• Novus

Går det lika snabbt igen så be om spinal om de inte själva erbjuder det. Man kan få det när man är helt öppen och den är kanon! Har haft den vid båda mina förlossningar

Svar på tråden Snabb förlossning?