• LA lover

Mora Träsk

Såg en tråd här om TV tittande och blev nyfiken på om det är fler här vars barn tittar på Mora Träsk? Min son, 19 mån, avgudar dessa två skönsångare, han dansar och "sjunger med", han har lärt sig de flesta rörelser utantill, det e så gulligt att se.

• Svar på tråden Mora Träsk
  • Modesty2000

Fantastiskt att Mora träsk lever kvar...jag är 32 och kan fortfarande "Tigerjakt" utantill...

• norgesessan

mina pojkar tycker också om mora træsk...har 2 skivor (duplikat av den ena har vi också...)
    Och en video, men den anvændes bara innan dvderna...
    Sen har emil tittat på dom, det tyckte han var kul!

• Kajsa05

Jag har också köpt tre stycken. Sånglekar 1,2,3. Men det är bara 1:an som är bra! Tycker faktiskt jag också!!!
    Kajsa älskar denna dvd! Hon är 2,5 år.

• FeeBee

Vi har också avslutat dagen med Mora Träsk! Bra mammagympa är det också, hehe. Barnen avgudar de. Till och med min ettåring försökte hänga med till huvud, axlar, knä och tår Min blivande treåring vill kolla MoraTräsk flera gånger om dagen. Hade varit super om en MoraTräsk-konsert kom hit upp till Kiruna. Är det samma gubbar som är Mora Träsk fortfarande?

• FeeBee

Vi har också Sånglekar 1 ska jag tillägga. Har inte sett någon annan så jag vet inte vilken som är bäst.

• smulan76

Vi har alla 4 DVD. Det är sånglekar 1-3 och "Mora Träsk på Cirkus" som är en liveinsepling från Cirkus i stockholm. Barnen gillar bäst live dvd, alla dom bästa sångerna är med + att äldste sonen har den nye gitarissten som idol. På sånglekar 1-3 är det en annan kille som spelar gitarr. Det är rätt komiskt att se alla dvd för det är en resa i årtionden, första dvd är inspelad på 70-talet, dom är unga (men inte snygga ) och studion är bara en helt vit lokal, totalt färglöst alltihop, sen blir det mer avancerat i 2 och 3

Om man är intresserad så kan man köpa dom via nätet, men har också sett dom på många stormarknader i DVD-hyllorna där dom säljer 1 dvd för 59:- och 2 för 99:- så det är inga dyra investeringar!

Feebee
    Han som sjunger och dansar (Leif) är samma gubbe som alltid varit med, sen har dom bytt ut gitaristen så nu är det en lite yngre kille med långt hår som heter Daniel.
    Min 3-åring står med leksaksgitarren framför tv och ÄR Daniel säger han, så söt

• SmBacke

ja min son tycker om dom, fick dom i julklapp.och hans mamma e oxå ett stooort mt fan sedan hans ålder =)

• G P

Ja, köpte för en vecka sen en samlingsskiva (2 cd och en dvd) med dom. Älskade dom när jag var liten.

Dottern gillar skarpt dvd´n jag köpte. Och jag sitter och gör rörelserna med henne

• mammatillpojkar

nicolas fick 3 stycken mora träsk filmer när han va 1 år och han älskade dom! gick varje dag, ibland flera gånger om dan.. nu är han nästan 2 och tittar bara på det ibland! men han lärde sej rörelser till massor av låtar!

• Idizen

Min son på 14 månader älskar dom =) Sätter man på dvdn så står han där och gör rörelserna och dansar. (kan rörelserna till klappa händerna, fader abraham m.f )
    Sätter man dock igång den i cdn så springer han ut och ställer sig framför TV:n.
    Har en skiva där uppe på hans rum så ofta går han fram och bankar på cd spelaren och sen på sina knä... =) då vet man vad han vill

Så himla gulligt. Va på en konsert med dom i HBG förr förra sommaren men då va inte amadeus född utan vi va där med hans storasyster på 9 år, men hon tyckte inte det va lika kul... så vi får se om det blir några fler konserter här nere då kommer vi åka dit iaf

• AnnelieNyberg

Gustav, 2 år älskar Mora Träsk, han ger sig ut på tigerjakt :)

• caj

Min 18 mån älskar mora träsk....

• eval

Jag är lite ond - min dotter började med Mora Träsk när hon var sex månader, hon studsade runt som en galning i famnen när introt började! Nu är hon precis ett och hänger med i en del rörelser och några ljud här och var i låtarna, och hon har helt klart favoriter! Det blir väl en stund ungefär varannan dag.
    Hon är tokig i all musik, bakgrundsmusik i butiker som jag knappt märker kan hon sitta och rocka till i vagnen, jag upptäcker musiken först när jag ser att vagnen gungar och tösen ser urlycklig ut :)

Svar på tråden Mora Träsk