Kan man ha fler e-sparkonton än ett?
Nybliven Swedbankkund och vi skulle behöva tre olika sparkonton Kan man bara ha ett e-sparkonto?
Nybliven Swedbankkund och vi skulle behöva tre olika sparkonton Kan man bara ha ett e-sparkonto?
Vi pratade med dem om samma sak, då man faktiskt oftast behöver fler konton än ett. Fler E-sparkonton kan man tyvärr inte ha, men du kan öppna ett helt vanligt konto (dock med dålig ränta), att ha som servicekonto... Annars fråga dem, om vad de tycker, hur du ska lösa ditt behov av konton osv.
Nix :-/ Skulle oxå vilja ha fler. men vi gjorde så att jag öppnade ett e-sparkonto och sambon ett. Så då har vi 2 iaf.
Sen har vi ett service konto till huslånet med då.
jag ville oxå ha ett e-sparkonto till som jag kunde använda för dottern, men jag fick inte ha fler än ett å dottern får inget eget e-sparkonto pgav att hon inte har åldern inne för att få en sdan dosa... det är ju lite tråkigt att vi nu anser oss att ha bara 2 sömre val altingen att ha hennes pengar (som vi kan använda oss av, sedan har hon naturligtvis sparalternativ som vi inte använder oss av) på ett vanligt transaktionskonto med dålig ränta, eller alt 2 att ha allt på ett framtidskonto till bra ränta å bara ta ut pengar 1 ggr per år...
Synd.
Jag lägger allt mitt sparande på fonder vid swedbank.
Det går smidigt att göra vid internet med.
Då kan man ha olika fonder för olika typ av sparande.
Vi har ett e-sparkonto till dottern, hon blir tre i augusti!!
Lillsnorpan: Men bara ett knutet till internetjänsten? Och inte har ni väl en egen internettjänst till henne? Fick ni ha ett extra till henne eller hur menar du?
lillsnörpis.. jag undrar oxå hur ni då gjort?? å hur du menar att ni har ett eget åt henne??
bonnie... att ha olika fonder för olika sparande, är ju självklart men att välja en fond istället för konto för löpande utgifter är ju inte direkt nån bra allternativ, räntefonderna i dag går sämre än vad kontona ger i ränta...
hade också hört innan att man bara fick ha ett e-sparkonto men förra veckan när min sambo o jag var på banken för lite allmän rådgivning fixade vår kontaktperson där ett till (vi har tre st totalt nu), fast det verkade på henne som att det egentligen inte skulle gå... skönt med flexibla service-inriktade människor! :)