• Rickar­d 23
    Äldre 1 Jul 12:08
    20224 visningar
    34 svar
    34
    20224

    Vilken bil är bäst att äga?

    tjena!
    Har nu en sonata 96:a 16v och funderar starkt på att byta bil, nu när mitt avgassystem kostar Ca;7700 att byta!!!
    vill ju ha en kombi!

    så vilken bil är bra när det gäller resevdelar och sånt.
    är tacksam för svara :)

  • Svar på tråden Vilken bil är bäst att äga?
  • Fusion
    Äldre 18 Aug 18:43
    #21

    Köpte själv en Volvo V70 170 hk - 06 nyligen och är helnöjd med den, hade innan en Peugeot 307 - 03 men ville ha än säkrare bil nu när vi väntar första barnet...

  • Rogga8­1
    Äldre 18 Aug 22:53
    #22

    köp en audi rs6 får du sport bil samt en kombi

  • Master J
    Äldre 29 Aug 20:31
    #23

    Bästa bilen!!!!! Mina Herrar trådsvarare här samt TS. Skärpning om jag får be....
    Bästa bilen för både dig och mig är:
    Den bil som du fullständigt skiter i vad reservdelar, soppa och annat kostar för att den av någon anledning ger dig så mycket tillbaka hela tiden.
    Den bil som du står och ljuger om att den minsann bara drar 0,7 liter milen när den egentligen drar 1,5.
    Den bil som du aldrig vill sälja, men lik förbaskat säljer med ett lyckligt (jag lurade den jäveln) leende på läpparna.
    Den sämsta affären du gör i ditt liv, är när du köper en ny eller nästan ny bil. Ja faktiskt när du köper bil över huvud taget.Om du inte tillhör det extrema fåtal som köper en NY bil och är med den till det bittra slutet på skroten si så där 20-30 år senare.
    Vissa förordar Volvo, SAAB, Audi, VW och allt vad de heter. Men sanningen är ju den att om jag just nu äger en Volvo är det ju den bästa bilen för annars omyndigförklarar jag ju mig själv. En idiot som kör en bil som jag inte gillar alls.
    Detta fenomen ändras med åren varför man blickar tillbaka och säger att ja en Ford köper jag aldrig mera, för det hade jag för 10 år sedan. Att Forden i fråga då köptes för en 1000 lapp förtäller inte personen och att den var slut och framför allt just vad personens ekonomi då tillät.
    SAnningen är att ALLA bilar e skitbra i rätt ägares ägo.... Många gånger gör vi allt för att kunna ha en så ny bil som möjligt, detta kan dock lätt spricka när vi inser att service på just denna bil och reservdelar til ldenna nästan nya bil kostar GULD. Det är då man önskar att man haft kvar den gamla där delar lätt och billigt kunde köpas på skroten...
    poff

  • Fusion
    Äldre 29 Aug 23:15
    #24

    Master J skrev 2007-08-29 20:31:03 följande:


    Men sanningen är ju den att om jag just nu äger en Volvo är det ju den bästa bilen för annars omyndigförklarar jag ju mig själv. En idiot som kör en bil som jag inte gillar alls.
    Nja vet jag inte om jag kan hålla med om ...
    Jag har en Volvo V70 visst jag är skitnöjd med den , men det finns andra bilar som är bättre och jag hellre vill ha men som jag anser att vi inte har råd med...
  • livvak­ten
    Äldre 30 Aug 19:11
    #25
  • Äldre 30 Aug 19:17
    #26
    livvakten skrev 2007-08-30 19:11:25 följande:
    Köp en båt istället......www.aftonbladet.se/nyheter/article664787.ab
    eller en snöskoter : http://tv4vadret.se/1.162514/startsida/2007/08/29/rekordkall_natt_och_kylan_haller_i_sig#
  • Master J
    Äldre 30 Aug 21:02
    #27

    bäste Fusion/ avsikten var inte att klanka på just Volvo, utan det märke du-jag äger för ögonblicket. ler

  • no pasara­n
    Äldre 30 Aug 22:52
    #28

    Det enda självklara valet är en fet Chevy van.

    visst de drar kanske lite mer soppa än en vanlig "stor-volvo-som-ju-är den-absoluta-ultimata-familjebilen".

    Men en Van är ju billig i inköp och det finns ju reservdelar till all förbannelse och lastbilsreggar man den blir det ju både billig skatt och försäkring.

    Dessutom rejält med lastutrymme. Två stora hundburar och två barnvagnar plus packning får ju lätt plats.

    Sen är det bara att slänga in familjen plus tre polare och alla åker som kungar i riktiga fåtöljer.

    och vill man dra ner tyskland för att proviantera lite kan man ju bekvämt åka 7 pers och ändå få med sig en 120 flak öl plus vad man mer vill ha med sig.

    CHEVY VAN is the shit!

  • Barry7­7
    Äldre 31 Aug 23:19
    #29

    köp simons sportsystem, är ju billigare komplett skulle jag tro.. max 3000

  • TurboB­ubbla
    Äldre 20 Sep 17:57
    #30

    Vi har en VW Passat 1,8 Turbo Variant -02 som vi är extremt nöjda med. Rullar och går hela tiden utan problem. Vi har kört ca 5500 mil med den sedan januari -05 och bara bytt slitdelar och givetvis servat regelbundet.

    Den går att köra billigt, komforten är kanon och den är rymlig. Att den dessutom är både snabb och snygg gör ju inte saken sämre.

    Står det dessutom VW på den så borgar det ju också för erkänt bra kvalitet. Den delar många delar med t.ex Audi.

    Ett litet tips från mig på en bra bil som går att köpa för vettiga pengar...

  • The Mighty
    Äldre 24 Sep 00:26
    #31

    Har en Galaxy 07:a, den är riktigt j-vla nice, en turbodiesel så även om man piskar den ordentligt så drar den inte mer än 0,8... Det är en bra familjebil, alla säten bak går att fälla ner i golvet så det blir ett gigantiskt utrymme att langa in grejor i men det går att veckohandla med 7 per i bilen...


    Jag har inga fördomar, jag ser ner på alla!!!
  • Idas Pappa
    Äldre 24 Sep 10:32
    #32

    Bytte vår V70-00 mot en BMW 318 touring -03 i somras/våras då vi tröttnade på att bara kunna köra volvon 3 dagar i veckan eftersom den var trasig övriga dagar + tyckte volvon var alldeles för stor o klumpig, lite visste vi då att nästa knodd vill ut o hälsa på redan i februari Men det ska nog gå o knö in hela familjen i beamern med lite vilja

  • anjo12­3
    Äldre 24 Sep 18:29
    #33

    Ja du. Vad är den bra bil...
    Det är nog upp till dig att bestämma. (plånboken)

    Ska den va soppasnål eller kvittar det.
    Pigg,sprotigg eller sossecontainer.

    Själv så äger jag en 9-5 kombi. Som jag är rätt nöjd med.
    Sportig till utseendet och hyfsat pigg. Sköna säten och bra med utrymme(än så länge hehe).

    Vad jag menar är .. Det är dina krav som gäller. När man ska bedöma vad som är bra.

  • Äldre 25 Sep 09:03
    #34

    Hade en volvo 850r kombi 250hk -97a turbo som funkade fin fint men va inte så bensin snål av sig så de blev byte av bilen efter 1år.
    Audi s4 -99 kombi blev de nu en liten kombi bil med fin last utrymme & de går gasa på lite med den om man känner för när man väl sitter ensam ibilen =) V6 biturbo

Svar på tråden Vilken bil är bäst att äga?