• 1984

Unga som längtar efter barn

Är på BIM +3 idag, vi har försökt i över två år...
    Med ett utomkvedshavandeskap i mars 06 (blev opererad då).
    Jag har fått genom gå en massa tester och undersökningar hos gyn, spolat äggledarna, lämnat blodprover regelbundet, mannen har fått lämna sperma prov, nu har vi äntligen fått remiss till karolinska i Huddinge, men vänte tiden för IVF är ca 16 mån + att vi inte står i den kön ÄN utan vi väntar på att få komma dit överhuvudtaget, sen ser man va de kan erbjuda än för hjälp...

Men jag vill verkligen få barn på naturlig väg.

• 1984

Det började med magsmärtor, som blev starkar, de liksom högg till i magen, och sen så efter några dagar började jag blöda, åkte in på akuten för jag mådde skit dåligt.
    Jag va rätt lugn enda tills de började blöda, för då trodde jag att jag hade fått missfall (hade plussat 3 dagar innan).
    Men på akuten fick jag starka mediciner och blev hem skickad.

Dagen där på så gick jag en KORT promenad med mina hundar och då kände jag hur ont det gjorde i magen och det kändes som om att skulle jag fortsätta gå så skulle jag typ dö. Så jag vände igen och gick hem försiktigt, åkte in till akuten igen för jag bara grät av smärta, fick dropp direkt, en hel del morfin.
    Och så fick jag typ göra 9-12 gyn undersökningar på 2 dagar, och sedan en natt (söndag) kom dom in till mitt rum och sa, nu ska vi operera dig, eftersom du fortfarande har så ont.

Inget jag någonsin vill uppleva igen.
    Jag fick behålla båda mina äggledare, trots allt.
    Men det finns juh en risk att det kan hända igen.

• 1984

Mar´- om det är nån tröst, jag kissar inte heller i offentliga toaletter, det är bara endast i nödfall...=P

• 1984

Lindis41- Du menar den privat kliniken i Falun?
    Privat kliniker har oftast inte så långa köer, men då får man betala ca 30 000 och man är ändå inte säker på att det blir barn...

• 1984

Hörrni... tjejer... jag fick oxå veta att en tjej kompis är gravid... kändes ingen bra. Alltså jag är jätte glad för derras skulle, dom vart gravida på första försöket... en annan slutade räkna sina försök när man passerade försök nr 20 =/

Men någonstans i allt de jobbiga måste VI försöka se framåt... försöka hålla hoppet uppe OCH humöret...

Det svårt... men vi måste försöka peppa varandra eller hur?

Så tjejer nu håller vi hårt tummarna för varandra *ler*

• 1984

A, jag har gått över BIM förrut =/ Man blir juh alltid lika ledsen när mensen kommer... Jag vet juh oxå att jag har haft ÄL fick full stegring förra månaden... så jag hoppas in i det sista...

• 1984

=`( Ville bara logga in och säga att jag fått min mens *orkar inte prata idag sorry...*

• 1984

God morgon!

Så nu är jag på bra humör igen =)
    Jag håller på att jobba med att övertala min älskling att vi ska gå den privata vägen när det gäller provrörsbefruktning (IVF)...

Kön som landstinget har är typ 2 år... och jag klarar inte av att vänta ytterliggare... vi har ju redan kämpat i 2 år.
    Och vi har inte ens blivit uppskrivna på den där IVF kön =/

Älsklingen tycker dock att det handlar om mkt pengar (30 000) med tanke på att det inte är säkert att det lyckas...
    Men jag tycker det är värt försöket... för tänk om det lyckas...

• 1984

Måste bara tillägga att vi HAR gjort en massa undersökningar, bla spolat äggledarna, jag har sprungit hos både gyn och blod provs labbet i typ ett halvår med jämna mellanrum, älsklingen har lämnat sperma prov, och jag har fått prov alternativa tabletter (utan resultat, dvs om inte biverkningar räknas).

Så det har varit jätte påfrestande många ggr.

• 1984

Det var nåt med mannens spermier typ att dom är nedsatta, han har gjort ett nytt prov som vi ska få svar på efter sommaren.

Jag tycker det absolut värt 30 000 (dom på kliniken sa att det typ är 50/50 att man lyckas men man kan ju inte säga säkert, det är så olika från fall till fall).

Men mannen min är inte lika övertygad med tanke på att det inte är säkert att man klarar det... Han tycker det för mkt pengar att lägga på nåt som inte är säkert.

Men jag är beredd att ta risken att förlora 30 000, men då har man i alla fall försökt. Och tänk va underbart om man lyckas...

• 1984

*Nu ska jag ta och prata med mannen om IVF och försöka övertyga honom att vi ska gå den privata vägen...*

• 1984

Jag gör absolut ingenting =P Alla mina msn kompisar har loggat ut... Och min älskling är på jobbet =(
    Så jag försöker hitta nån som är pigg och vaken =)
    Är de du kanske? *ler*

• 1984

Är det fint i Karlstad? Ska dit i aug. Har bokat hotell 15-17 =) Fast vi ska till Norge egentligen... och lite andra städer i Sverige, men vi kommer bo i Karlstad.

• 1984

Ja, jag ska inte till Karlstad nu utan den 15-17 aug. Vi ska åka till Finland på lördag.

• 1984

Min mamma bor i Finland, ska bli kul att träffa henne.
    Jag ÄLSKAR att resa både in och utrikes... Reste rätt så mkt innan jag träffade min make...

Men nu har det blivit ett mer lugnare Svensson liv med vovvar, villa, audi A3 (ingen volvo ÄN ;P) Bara barnen som saknas =P

• 1984

Jag ska ge mig in på IVF nästa vecka...(PRIVATA VÄGEN)!Ska ringa och boka tid.
    Är plaserad i kö för den statliga IVF, men då är kö tiden runt 18 mån. Och efter över 2 års försökande klarar jag inte av att vänta nån mer kön är på 18 mån för att få göra IVF statliga vägen.

Fördelen med privata vägen är att de går mkt snabbare vänte tiden är bara ca 2 v till skillnad från den statliga som är på ca 18 mån (beroendes på var i landet man bor).

Nackdelen med privata vägen är att det kostar runt 30 000 kr, för ETT försök. Och de är ju inte ens säkert att det lyckas, medans staten beskotar den statliga vägen.

Svar på tråden Unga som längtar efter barn