• Anonym (otrogen?)

Hur definerar du "otrogen"??

jag har nog varit känslomässigt "otrogen"... men vem har inte tänkt på någon annan kille någongång?? hur definerar du otrohet?? kyss??

• Svar på tråden Hur definerar du "otrogen"??
  • Anonym

Jag hade iaf INTE tyckt att det kändes helt bra om min make kysst någon annan.

Det hade varit "lättare" om det höll sig vid en kyss och att det inte gått så långt som till sex.... men min definition på otrohet går nog vi kyssar!

• Anonym

Allt handlar ju om intentionen bakom handlingen.

Om en kille på en fest helt oväntat trycker upp mig mot väggen och kysser mig kanske jag kysser tillbaka innan jag hinner reagera som jag borde. Då tycker inte jag att det är otrohet.

Om jag däremot flirtar med samma kille innan, får honom att tro att jag är singel och ledig och villig och allt det där så är det jag som gjort fel.

• Anonym (linn)

Min definition är:

Allt det som du inte kan berätta för din partner eller skulle göra med honom brevid.

• Anonym (Vad?!)
    Anonym skrev 2007-07-01 20:36:15 följande:
    Allt handlar ju om intentionen bakom handlingen.Om en kille på en fest helt oväntat trycker upp mig mot väggen och kysser mig kanske jag kysser tillbaka innan jag hinner reagera som jag borde. Då tycker inte jag att det är otrohet. Om jag däremot flirtar med samma kille innan, får honom att tro att jag är singel och ledig och villig och allt det där så är det jag som gjort fel.
    Det där har jag svårt att förstå, det om att kyssa tillbaka innan man reagerar som man borde. Kyssas gör jag bara med min partner.
  • Anonym

Anonym (linn) skrev 2007-07-01 20:38:59 följande:

Min definition är:Allt det som du inte kan berätta för din partner eller skulle göra med honom brevid.
    Samma här!
  • Anonym (Vad?!)

Min definition av otrohet är om man antingen gör något för att attrahera en person annan än ens partner eller om man rent faktiskt gör något som vanligtvis är reserverat för relationen, som sex, kyssar, cybersex o.s.v.

• Anonym

Anonym (Vad?!) skrev 2007-07-01 20:44:50 följande:

Det där har jag svårt att förstå, det om att kyssa tillbaka innan man reagerar som man borde. Kyssas gör jag bara med min partner.
    Men typ om man är lite full.
  • Anonym (Vad?!)
    Anonym skrev 2007-07-01 21:00:09 följande:
    Anonym (Vad?!) skrev 2007-07-01 20:44:50 följande:
    Men typ om man är lite full.
    Om jag är på en fest och min partner inte är där då kysser jag inte tillbaka. Men som sagt, man kan ha olika definitioner på otrohet.
  • Anonym

Jag fyllehånglar med tjejpolarna..min sambo vet om det. Vi anser inte att det är otrohet. men om jag däremot skulle hångla eller kyssa en man så är det otrohet. Eftersom jag är hetro. Samma sak gäller min sambo, KYSS är OTROHET i våra ögon!

• Anonym

Anonym (Vad?!) skrev 2007-07-01 21:01:38 följande:

Om jag är på en fest och min partner inte är där då kysser jag inte tillbaka. Men som sagt, man kan ha olika definitioner på otrohet.
    Exemplet är kanske dåligt valt. Poängen är iaf att det är intentionen bakom kyssen som är intressant.
  • Anonym (Vad?!)
    Anonym skrev 2007-07-01 21:36:11 följande:
    Anonym (Vad?!) skrev 2007-07-01 21:01:38 följande:
    Exemplet är kanske dåligt valt. Poängen är iaf att det är intentionen bakom kyssen som är intressant.
    Jag är då av en annan åsikt. Såvida man inte är skådespelare till yrket så är kyssar reserverat för min relation med min partner. Du är av en annan åsikt.
  • fabri

Skulle jag tycka att det kändes helt okej om min partner gjorde motsvarande? Om svaret är ja=inte otrohet och om svaret är nej=otrohet.

• Laban88

Fysisk otrohet: En kram kan jag räkna som otrohet.. det finns ju olika sorters kramar om ni förstår vad jag menar..

Psykisk otrohet: Flirta

• Anonym (Vad?!)
    fabri skrev 2007-07-01 21:46:15 följande:
    Skulle jag tycka att det kändes helt okej om min partner gjorde motsvarande? Om svaret är ja=inte otrohet och om svaret är nej=otrohet.
    Jag tycker inte det stämmer helt heller. Min partner tycker att det gör inget om jag flörtar. Jag vill inte att min partner ska flörta. Man kan ha olika syn på vad som är otrohet, men man kan å andra sidan dra en gemensam gräns.
  • Anonym (milla)

Går vi en kyss för vår del. Själv har man ju tittat och tänkt på vissa lite extra ibland, men inget mer med det. Herregud, det är nog alldeles normalt.

Svar på tråden Hur definerar du "otrogen"??