Inlägg från: Anonym (No go zone) |Visa alla inlägg
  • Anonym (No go zone)

Skärholmen?

Jag bodde i Skärholmen, i över 15 år. Flyttade för ett antal år sedan. På den tiden bodde de fortfarande väldigt mycket etniska svenskar. Vi talar tidigt 2000-tal.

Idag hittar du inte många, är i princip bara invandrare som bor där. Dom flesta flyttade när de "insåg" vad som höll på att hända. Idag är det t ex en no go zone, eller stora delar av röda linjen på den sidan. Kontrollanter vägrar att arbeta där efter en viss tid.

Mycket droger, gäng, skjutningar. I grannorten Vårberg. Var det så illa för något år sedan, att folk som bor där inte vågade gå ut. Hela linjen efter typ Mälarhöjden, är rena ghettot som man bäst undviker som svensk. Otryggt, skulle inte vilja röra mig eller åka kollektivt där. Speciellt inte när det blir mörkt eller på kvällen.

På tal om skjutningar. Så var det en pappa som blev mördad/skjuten där för några månader sedan, av ett gäng. 

Undvik till varje pris. 

• Anonym (No go zone)
    Anonym (Jo) skrev 2025-01-16 23:43:03 följande:
    Var inte Skärholmen ett område där ganska mycket svenskar bodde? Fram till 2005 eller nåt sånt?
     Precis, många flyttade runt 2005-2008. Då såg man en tydlig peak I brottslighet. Eller att det började bli mycket värre. Så jävla glad att jag flyttat. Får ångest bara av tänka på det. Riktigt deprimerande område, tyvärr.
Svar på tråden Skärholmen?