Du måste logga in för att svara i en tråd.

Inlägg från: S a n n a |Visa alla inlägg
  • S a n n a

Sömnproblem

Hej

Är det någon som vet något hur man blir av med sömnproblem..??

Problemet är att jag har jätte svårt att somna...det spelar ingen roll hur trött jag än är..Det är så jobbigt..

Vet ni vart man kan vända sig? Finns det någon annan hjälp än sömnpiller?? För några piller vill jag inte stoppa i mig..

• Svar på tråden Sömnproblem
  • S a n n a

Från och till sen jag va 15år...är 24 nu...men innan har jag inte störts lika mycket av det..men nu har jag en son på 4månader och när han börjar skrika när jag inte kunnat sova känner jag mig så kraftlös och är ingen bra mamma...änsålänge funkar det...men jag vill göra nånting åt det innan det går för långt...

Ingen aning om varför jag inte somnar...

• S a n n a

ja men alla som jga känner slockar på en gång när de lägger sig...Och kan somna redan vid 10...Jag är överlycklig om jag somnat kl 1...men oftast blir det närmare fyra och sen ska man upp 4 timmar senare..

• S a n n a

nää..jag helammar. Men på mornarna kan min man ta honom så jag får sova lite längre när han är ledig från jobbet....Men det leder till at jag får ännu svårare att somna...så det blir som en ond cirkel...

önskar bara det skulle finnas något sätt att man somnar...för när jag väl har somnat sover ja bra..Jag har svårt att komma till ro och slappna av...kanske jag är stressad utan att veta om det...

• S a n n a

Toza!!

Jo det är hemskt!!!!Men jag har inte provat några tabeltter....men tänker inte göra det...Jag undrar vad det kan bero på..jag tycker det är så konstigt!!

När jag legat i sängfen två timmar utan att somna börjar ångest känslor komma krypande...då brukar jag gå upp och göra något..men det leder ju till att man somnar ännu senare...suck....

• S a n n a

mmm..är dock för rastlös för att bada...men det är säkert det jag behöver...

Kanske jag ska skriva upp allt på en lapp som jag behöver göra så slipper jag ha allt samlat i huvudet...Jag tar nog på mig mer saker än jag orkar i tron att jag orkar...Tänker jag efter är det inte så konstigt om jag är stressad..jag har inte ändrat någonting i mitt liv sen jag fått barn...eller visst småsaker men pluggar fortfarande heltid och är gymnstikträna...träffar vänner...borde nog börja vara hemma och inte boka in mig på så mycket...bara vara hemma och njuta av att vara mamma...kanske jag kan känna ro och lugn sen...

Jag borde ju verkligen passa på nu när jag inte har skola...

Svar på tråden Sömnproblem