Inlägg från: ninni73a |Visa alla inlägg
  • ninni73a

Sömnproblem

Jag har åxå svårt att just somna, men kan sen sova hur länge som helst. Har alltid tagit ett par timmar på mig att somna ända sen jag var liten.

Nu är det dock värre sen jag slutat med vissa mediciner, som gjorde mig trött. Inte sömnmedel då, utan mot depression.

Det finns annan medicin som har biverkningen att man blir trött men som inte är sömnmedel och därför inte beroendeframkallande som du skulle kunna testa bara några veckor för att få in en annan rytm! Typ åksjukepiller (minns inte nu va de heter, en del får dem mot grav.illamående åxå).

I mitt fall så har jag så mkt värk att det är mer eller mindre omöjligt att somna just för att det gör ont hur jag än ligger. Jag måste vara jättetrött för att kunna somna. Nu i sommar har det eskalerat helt otroligt. Börjar undrar om kroppen hittat ett eget uppåttjack, eller om nån smygit ner kortizon i käket... nä... skoja bara.

Kanske kan du prova kognitiv terapi. De har en underbar förmåga att få en att tänka i nya banor! Lycka till!

Svar på tråden Sömnproblem