Inlägg från: crescendo |Visa alla inlägg
  • crescendo

Sömnproblem

Det där med att skriva ner alla tankar låter bra. Skriva listor eller dagböcker. Få ut allt så det slutar snurra i huvudet. Kanske kan du lägga dig tidigare än du brukar och efter nerskrivandet läsa en bok tills du får nog. Ta hand om dig och få ur känslor och tankar som ligger inne.

För mig är det ofta datorn som håller mig uppe för att jag är lite dum och bara sitter och inte tänker på mig själv och vad jag vill.

Om du dricker kaffe så kan du testa att sluta med det några veckor. I början blir man trött och får ont i huvudet, men så småningom ställer kroppen in sig på att starta och bromsa själv och det är skönt tycker jag. Att inte behöva något för att vakna, och att inte störas av något sådant när det gäller sömn.

Annars så är det bra att motionera och vara utomhus på dagen, fast det kanske är självklart?

Avslappningsband kan fungera bra, just när man känner att man är så där irriterande vaken och klar i huvudet fast man gjort allt rätt och skrivit ner alla tankar och sånt. Med avslappning blir man medveten om kroppens tillstånd och skillnaden mellan att vara igång och vara avslappnad.

Svar på tråden Sömnproblem