• time

bubbel i magen m.m??!!!

Någon mer än jag som fått en mage som låter kurrar/bubblar extremt mycket. det blir mer och mer för varje dag. magen ska väl inte kurra om det är bebisen?
    Vet inte om det var bebisen jag kände i början av veckan men det kändes som en ål i magen. det har jag inte känt igen men därimot har jag då och då känt som bubbel i magen när jag sätter mig ner. Är inte gasig i magen så blir lite fundersam över vad detta kan vara. Det spänner lite i magen oxå. Sen har nog magen skjunkit något eller jag tycker det ser ut så.

Tidigare idag var jag tvungen att ta ut och titta på bebiskläderna jag köpt och bara storgrät för jag är så rädd att något har hänt. Har rutinUL om en vecka och blir ledsen av bara tanken att jag ska gå dit. vet att de flesta graviditeter går bra. har sett bebisen två gånger redan en gång i vecka 8+4 och en gång i vecka 11+6. båda har varit bra och visat en frisk bebis och ett hjärta ticka på i full fart. Innan denna graviditet fick jag ett tidigt mf vet inte om det är det som gör att jag är mera orolig och ledsen.
    Vill så gärna glädjas över bebisen och att jag är gravid. kunde det tidigare i graviditeten men nu känns det förjäves på något sätt. Drömmer massa mardrömmar att bebisen inte lever längre eller att den är född men sedan dör direkt och allt känns så verkligen när jag vaknar. Får inte tag i min BM o vill inte ringa KK en gång till för dom är så jävla otrevliga så man blir ännu mera ledsen. Vet ju att riskerna att något ska hända inte är mer än 1-5% vilket är mycket litet, men det hjälper inte...

Gråter

♥ gravid v. 18 - beräknat 8 dec ♥
  • Svar på tråden bubbel i magen m.m??!!!
  • time

*puffar på*

• anna ruffs

min mage låter också jättemycket, det har att göra med att tarmarna arbetar mkt långsammare nu än vad det gjort tidigare för det börjar ju bli lite trångt..

tycker att du ska försöka ta det lungt och inte tänka så mkt på det, stressen du då trycker igenom är bara onödig och ju mer du tänker ju mer stressad blir du och stress är ju inte bra.. va glad över att du har fått sett din bebis 2 gånger redan, jag har ingen aning om allt är bra där inne och får inget ul förrns om 5 veckor.. har inte fått gjort nån undersökning förutom gyn i v9. jag har inte köpt en endaste liten grej därför..

• mapo51

Min mage kurrar också mycket mer och det är mycket bubbel.
    Visst "bubbel" kan vara bebisen, annat är nog bara luft.
    Jag är inte heller gasig i magen så jag tror inte att det är någon fara.

Jag tror att det är så att det är först runt v 25 som man ska känna bebisen varje dag, innan dess så kan det vara så man känner den sporadiskt.

Sen är det vanligt med mardrömmar och både det ena och det andra, att man blir lämnad ensam, att ens partner är otrogen och att det händer något med barnet.

Jag hoppas att det lugnar dig lite att det inte är bara du som har det så här.
    Snart borde det väl dessutom vara dags för rutin-UL och då får du se bebisen igen.

• Banankakan

Det är förmodligen bebisen du känner, det där bubblet. Och att det spänner är förmodligen små sammandragningar.

Jag tror inte att du behöver vara så orolig faktiskt, det är nog många som går och oroar sig sådär. Jag vet ju själv att jag har varit jättenojig över att något ska vara fel, men allt är ändå som det ska =)

• Maxie

Man kan ju få orolig mage och stökiga tarmar under graviditeten. Äter du ordentligt med fibrer och dricker mycket vatten?
    Förstår din oro, ska själv göra rutin UL imorgon. Men har det gått bra så här långt - och jag har också sett bebisen på vul/ul några gånger (och har också haft ett mf/ma tidigare) - så vore det väl själva tusan om det inte kommer se bra ut på UL:et? Mardrömmar är tydligen vanligt och inget som på nåt sätt är ett tecken på att nåt är fel. Så försök glädjas lite. Att du känt som en ål i magen låter som ett gott tecken tycker jag!!! Kram kram

Ps: jag är förresten beräknad till 3 december. Ds.

• Tindrande

ålkänslan du beskriver tycker jag låter som bebisen.
    Sen är det helt normalt att man blir bubblig och gasig i magen, bebisen växer och flyttar på tarmar och sånt där inne.

Att man är orolig kommer man nog inte ifrån, men det är nog inte så sunt att gå runt och tro det allra värsta.
    Prata med din bm om hur du känner, så kanske ni kan reda ut lite känslor.

• time

*puffar*

• kajko

Time:
    Jag går in o läser på gravid.se varje vecka för att följa barnets utveckling. Gå in där o läs i vänta barnkalender så står det just en rad om att det inte är magen som kurrar utan barnet som rör sig :)

• Nine

TS: vi sitter i samma båt du och jag. Har oxå en oro utom denna värld just nu. Magen är jättekrånglig på mig, gasig och kurrande och bubblig och jag tror inte att det är bebisen jag känner...iom att det alltid slutar i ett ljud liksom.
    Har också varit på vul och ul vid samma tidpunkter som dig, allt såg bra ut... men just nu borde jag, efter att ha fött ett barn redan, känna tecken på att bebisen lever därinne..men dessa tecken är obefintliga och oron är just nu mkt stor.
    Dock om jag läser i min dagbok på min förra graviditet vid samma tidpunkt så var det faktiskt samma sak då, kände inte bebisen men var enormt bubblig och rörig i magen. Vecka 18 kom den första "buffen" som jag verkligen kunde förstå var från bebisen..
    Så eg. tror jag inte innerst inne att det är någon fara..åtminstone inte när jag läser tillbaka ...men man glömmer så lätt och halkar ner i oroshålan igen.

Kanske din lilla i magen ger normala tecken ifrån sig vilken dag som helst.. du är ju ändå i vecka 18... Skönt att du ahr UL om en vecka! Iskallt vatten kan du testa dricka och lägga dig ner på sidan sen.. Eller är en rejäl chokladbit och lägg dig ner och känn efter..försök att sålla bubblet - bebis eller magkurr.

Hoppas du snart känner dig lugnare och att din bebbe vill ge dig ett livstecken!

Håll tummarna för att vår lilla tös blir storasyster i december-07 :-P
  • time

Nine - vad ska jag känna efter då? bubbel eller? om jag trycker lite på magen är det lättare att känna bebisen då?

• Nine

hmmm hur ska jag förklara.. ja bubbel fast långdragna bubbel, inte hastiga.. små små småååå buffar.. tänk dig att du viker ditt pekfinger och drar det lagom hårt i handflatan..Så minns jag att jag beskrev de första känningarna.

Håll tummarna för att vår lilla tös blir storasyster i december-07 :-P
  • Maxie

time: För mig är det så här. När jag ligger raklång på rygg och har legat en liten stund så för jag fingertopparna över livmodern, stannar upp med en hand på vardera sidan (alltså inte helt mitt på för bebisen har ju oftast huvudet åt ena hållet och benen åt andra). Då brukar jag få känna en liten buff mot fingertopparna på ena sidan.  Håller jag kvar fingrarna så kommer snart en buff till. Så mysigt! Kanske kan det vara/upplevas som olika för olika personer?

• Maxie

Har haft en ny upplevelse idag. Kände ett långt vibrerande mot fingertopparna, det lät inte och det var definitivt inte min mage som kurrade. Förvånad Vad var det för nåt? Om det var bebisen, vad gjorde den för nåt?

Svar på tråden bubbel i magen m.m??!!!