• Nine

bubbel i magen m.m??!!!

TS: vi sitter i samma båt du och jag. Har oxå en oro utom denna värld just nu. Magen är jättekrånglig på mig, gasig och kurrande och bubblig och jag tror inte att det är bebisen jag känner...iom att det alltid slutar i ett ljud liksom.
    Har också varit på vul och ul vid samma tidpunkter som dig, allt såg bra ut... men just nu borde jag, efter att ha fött ett barn redan, känna tecken på att bebisen lever därinne..men dessa tecken är obefintliga och oron är just nu mkt stor.
    Dock om jag läser i min dagbok på min förra graviditet vid samma tidpunkt så var det faktiskt samma sak då, kände inte bebisen men var enormt bubblig och rörig i magen. Vecka 18 kom den första "buffen" som jag verkligen kunde förstå var från bebisen..
    Så eg. tror jag inte innerst inne att det är någon fara..åtminstone inte när jag läser tillbaka ...men man glömmer så lätt och halkar ner i oroshålan igen.

Kanske din lilla i magen ger normala tecken ifrån sig vilken dag som helst.. du är ju ändå i vecka 18... Skönt att du ahr UL om en vecka! Iskallt vatten kan du testa dricka och lägga dig ner på sidan sen.. Eller är en rejäl chokladbit och lägg dig ner och känn efter..försök att sålla bubblet - bebis eller magkurr.

Hoppas du snart känner dig lugnare och att din bebbe vill ge dig ett livstecken!

Håll tummarna för att vår lilla tös blir storasyster i december-07 :-P
  • Nine

hmmm hur ska jag förklara.. ja bubbel fast långdragna bubbel, inte hastiga.. små små småååå buffar.. tänk dig att du viker ditt pekfinger och drar det lagom hårt i handflatan..Så minns jag att jag beskrev de första känningarna.

Håll tummarna för att vår lilla tös blir storasyster i december-07 :-P
Svar på tråden bubbel i magen m.m??!!!