• Maxie

bubbel i magen m.m??!!!

Man kan ju få orolig mage och stökiga tarmar under graviditeten. Äter du ordentligt med fibrer och dricker mycket vatten?
    Förstår din oro, ska själv göra rutin UL imorgon. Men har det gått bra så här långt - och jag har också sett bebisen på vul/ul några gånger (och har också haft ett mf/ma tidigare) - så vore det väl själva tusan om det inte kommer se bra ut på UL:et? Mardrömmar är tydligen vanligt och inget som på nåt sätt är ett tecken på att nåt är fel. Så försök glädjas lite. Att du känt som en ål i magen låter som ett gott tecken tycker jag!!! Kram kram

Ps: jag är förresten beräknad till 3 december. Ds.

• Maxie

time: För mig är det så här. När jag ligger raklång på rygg och har legat en liten stund så för jag fingertopparna över livmodern, stannar upp med en hand på vardera sidan (alltså inte helt mitt på för bebisen har ju oftast huvudet åt ena hållet och benen åt andra). Då brukar jag få känna en liten buff mot fingertopparna på ena sidan.  Håller jag kvar fingrarna så kommer snart en buff till. Så mysigt! Kanske kan det vara/upplevas som olika för olika personer?

• Maxie

Har haft en ny upplevelse idag. Kände ett långt vibrerande mot fingertopparna, det lät inte och det var definitivt inte min mage som kurrade. Förvånad Vad var det för nåt? Om det var bebisen, vad gjorde den för nåt?

Svar på tråden bubbel i magen m.m??!!!