Inlägg från: Scrapmom |Visa alla inlägg
  • Scrapmom

Hinnsvepning?

Har svår foglossning och väntar mitt andra barn och de har inte velat göra nåt förrän idag på bf+1. Var hos bm idag för ett försök till hinnsvepning. Gick inte så bra eftersom min livmodertapp tydligen ligger lite bakåt så hon nådde inte riktigt. Tappen var halvvägs borta ungefär och jag var "öppen för ett finger". Gjorde ganska ont, men har inte blött efteråt. Lär väl få vänta ett tag till på den lilla

• Scrapmom
    Mothersong skrev 2007-07-02 20:45:26 följande:
    Min tapp låg också helt bakåt... och det kändes ibland som att läkaren verkligen fick kämpa för att nå den...
    Ja, det kändes verkligen som att hon fick ta i och bökade på ganska bra. Inte konstigt man är lite öm kanske? Fundersam

Har känt mig konstig i hela kroppen efter att jag var hos bm. Lite illamående och skakig, lite huvudvärk och öm i magen och bak i ryggen. Känns som att jag ska bli dålig, lite febrig liksom. Vet inte om det är av besöket eller bara av en slump. Ni som har gjort en liknande undersökning, har ni mått så här efteråt?
  • Scrapmom
    Sofie 25 skrev 2007-07-02 20:48:14 följande:
    Men vad tror ni om att pilla själv? Är det dumt kanske? Har inte tänkt att börja än men när jag gjort 37 fulla veckor så...
    Min bm sa att det är inte nån större fara rent infektionsmässigt så länge man tvättar sig väldigt noga innan. Dock tyckte hon det var onödigt eftersom det är jättesvårt att nå, och OM man når så vet man ändå inte vad det är man känner.
    Jag har provat men når inte alls.
Svar på tråden Hinnsvepning?