Hinnsvepning?
Jag har gjort hinnsvepning båda graviditeterna och ska göra det igen denna graviditet också, nu på fredag.
Med första barnet gjorde jag det 2 dagar före BF, då var jag öppen 1 cm och livmodertappen var mjuk och nästan helt utplånad. Blödde lite efter det och slemproppen gick morgonen därpå ca. kl.9. Värkarna satte igång ca. kl.12 och jag åkte in till förlossningen ca.kl.15.då var jag öppen ca.3 cm. Klockan.23 så satte värkarna igång REJÄLT och kl. 04.56 så föddes min dotter! Alltså två dagar efter hinnsvepningen.
Med andra barnet så var jag hos BM 9 dagar före BF och frågade om hon kunde kolla om jag öppnat mig något eftersom jag hade haft mycket sd. När hon kollade mig var jag helt utplånad och 3-4 ca öppen. Då gjorde hinnsvepning och sa att jag skule ha ett barn inom ett dygn! Vid 19-tiden på kvällen började jag känna av mer och ca.kl. 24 var jag säker på att att jag snart skulle åka in. KL. 03.00 så åkte jag in och min son föddes kl.05.23.
Denna gången är jag "bara" i vecka 37, men det gjordes en undersökning på mig för ca. 1 vecka sedan eftersom jag hade så mycket sd. Min livmodertapp var då framåt och mjuk och öppen ca. 1 cm. Så på fredag får vi om det funkar en gång till
LYCKA TILL ALLIHOP!!!