• avregistrerad

Pinsamt att handla pa IKEA?

Jag har fatt kanslan av att svensken tycker att det ar pinsamt att handla pa IKEA savida det inte ar ens forsta hem. (Men anda har sa manga manniskor IKEA-mobler hemma, forklara det den som kan. )

Utomlands sa ar IKEA coolt och "fint". Visst har IKEA mycket skrap men de har ocksa prisvarda saker sasom koksinredning (skapluckor och vitvaror) och gedigna trabord t ex. Och ett trabord ar ju ett trabord liksom, varfor skulle det vara battre for att det kom fran ett dyrt stalle? Ett annat exempel ar "rispapperslampor" som var sa populara harom aret, den pa IKEA kostade runt 400 kr tror jag och en identisk lampa pa Bauhaus gick pa 1000-lappen. Ar Bauhaus verkligen vard det dubbla?

Sa vad tycker alla har, ar det pinsamt att ha IKEA-mobler och prylar darifran eller ar det helt okej?

Har det nagot att gora med alder och inkomst om det nu inte anses okej?

• Svar på tråden Pinsamt att handla pa IKEA?
  • Clever LG

Nej, jag har inga sådana betänkligheter om IKEA! Handlar gladeligen där.

• MissKate

Nej för faen, inte pinsamt alls, tycker iaf inte jag. Bra grejor till bra pris, om man nu får med alla monteringsdelar vill säga.

• annhan

Pinsamt? Nej varför skulle det vara pinsamt? Jag gillar IKEA.. det passar plånboken, man har råd att förnya sig Fina saker har dom också!

• Rosa84

Här är en som ÄLSKAR Ikea! Kan gå i den affären timtals!
    (Tyvärr har man en sambo som inte älskar att gå i affärer lika mkt. Så får inte riktigt den dosen jag skulle vilja få)

& skämmas över att ha saker därifrån? Aldrig!

• mamma37

Jag upplever inte direkt att det är så längre men det har varit så tidigare men IKEA har nog fått lite status sk.!!

Även om man ibland svär en ramsa så handlar jag hellre fler saker o monterar ihop det själv än lägger tusenlappar extra för nå´t som kan vara lika snyggt!

Har t.ex. en designad soffa från IKEA som inte såldes i så många exemplar o de e lite kul!!! Speciellt när det är någon som undrar för den är ganska så speciell i designen!!!

• Bisquit

jag tycker snarare att det är pinsamt när man köper något för 2500kr på "finbutiken" när man kunde fått det för 700kr på ikea...

• Xgirl83

I min bekantskapskrets tycker jag inställningen allmänt är att det är jättekul att handla på IKEA och att de har himla mycket snyggt och praktiskt där! Jag tycker inte det är det minsta pinsamt att handla där. Nu har vi visserligen mest bara bokhylla och säng från IKEA, men ändå.

• Bebis

Jag gillar nog det mesta på Ikea utom deras tavlor för då tycker jag det e trist att ha samma som alla andra.

• mimmi14

älskar att handla på Ikea åker dit varje vecka alltid hittar man nåt nytt.

• 02 05

Handlar ofta på IKEA o skäms absolut inte för det.

Svar på tråden Pinsamt att handla pa IKEA?