• avregistrerad

Pinsamt att handla pa IKEA?

Jag har fatt kanslan av att svensken tycker att det ar pinsamt att handla pa IKEA savida det inte ar ens forsta hem. (Men anda har sa manga manniskor IKEA-mobler hemma, forklara det den som kan. )

Utomlands sa ar IKEA coolt och "fint". Visst har IKEA mycket skrap men de har ocksa prisvarda saker sasom koksinredning (skapluckor och vitvaror) och gedigna trabord t ex. Och ett trabord ar ju ett trabord liksom, varfor skulle det vara battre for att det kom fran ett dyrt stalle? Ett annat exempel ar "rispapperslampor" som var sa populara harom aret, den pa IKEA kostade runt 400 kr tror jag och en identisk lampa pa Bauhaus gick pa 1000-lappen. Ar Bauhaus verkligen vard det dubbla?

Sa vad tycker alla har, ar det pinsamt att ha IKEA-mobler och prylar darifran eller ar det helt okej?

Har det nagot att gora med alder och inkomst om det nu inte anses okej?

• Svar på tråden Pinsamt att handla pa IKEA?
  • barnkär01

Jag älskar att handla på IKEA, de har ju mkt annat än inredning också. och som du säger fina kök, mm. Dock kan jag tycka att har man för mkt IKEA saker i ett och samma rum blir det lite opersonligt, känns lite för mkt IKEA över det hela. Fast det är ju en smaksak, jag gillar blandat inredning, typ nya saker blandat med fynd från loppis, Ikea osv... Men de har ju helt klart prisvärda saker!

• avregistrerad

Nagon namnde sangarna, jag har hort att madrasserna pa IKEA ska vara battre, rent tekniskt eller vad man ska saga, an de fran MIO mobler. Och Mio ar ju bra mycket dyrare.

• Bark

Handlar massa på ikea, dom skulle kunna göra ett hemma hos reportage hos mig 

Har däremot en före detta väninna som kom med kommentaren "jag skulle då aldrig vilja ha ikea möbler" Kändes inte så kul, men som sagt hon är före detta!! 

Jag skäms inte för att handla på ikea.

• barnkär01

och blir lätt så att många andra har samma inredning hemma, inte så kul tycker jag. Typ ektorp soffan, är jättefin men skulle ändå inte vilja ha en sån för känner flera st som har sådana

• MissKate
    Bisquit skrev 2007-07-03 15:42:26 följande:
    jag tycker snarare att det är pinsamt när man köper något för 2500kr på "finbutiken" när man kunde fått det för 700kr på ikea...
    Ja, jag håller med.
  • ming

Förr tyckte jag att det var "pinsamt" att handla på IKEA, fråga mig inte varför. Men nu har jag kommit över det och vi köper massor av saker där, de har ju snygga och billiga saker!

• mrs holiday

Absolut inte pinsamt, tycker jag. Sen köper vi en hel del möbler och saker på andra ställen också, för att vi inte gillar precis allt på IKEA och det är kul att variera sig. IKEA har väl lite mer lågbudgetstämpel än många andra affärer, men inte är det pinsamt att handla där för det! Tycker förresten att man ser väldigt mycket IKEA-prylar/möbler i t ex inredningstidningar också, alltså måste IKEA vara helt accepterat i de flesta kretsar...

• Jenna3
    Bisquit skrev 2007-07-03 15:42:26 följande:
    jag tycker snarare att det är pinsamt när man köper något för 2500kr på "finbutiken" när man kunde fått det för 700kr på ikea...
    Håller också med!
  • Challe N

ÄLSKAR Ikea! Skulle nån tycka det är töntligt ger jag f*n i det!

Svar på tråden Pinsamt att handla pa IKEA?