• Anonym (sambon)

konstig syster-bror relation? eller bara jag?

Min sambo har en syster som inte är en blyg viol direkt och det är roligt ibland men inte alltid. Min sambo och hon har alltid haft en bra relation som jag tycker är bra men nu har en situation uppstått som jag stör mig på.

För någon dag sen var hon hemma hos oss och skulle byta om, ett tag går hon med bar överkropp och min sambo ställer sig och säger "syrran, har du fått större bröst"

Jag tyckte det var riktigt konstigt att min sambo skulle ha koll på sin syrras bröst (utan BH t.o.m). straxt efter detta så lägger han sig i sängen och pratar med henne när hon byter om.

Jag reagerade väldigt starkt, jag anser mig inte vara särskilt pryd men kände ändå att jag var tvungen att ta upp detta med min sambo och sa att det kändes konstigt att få vara med om denna situation. När jag väl hade fått det sagt så kändes det ändå lättare, det är ju trots allt bara hans syrra. Men så sa han att deras relation alltid har sett ut så och kommer alltid att göra och att jag får tycka vad jag vill men han vill inte att deras relation ska bli lidande och att de utan problem byter om i samma rum om de vill det.

Jag anser det inte vara okej att man springer runt näck tillsammans om man är ca 30 år bägge två men han anser det vara deras rättighet om de vill göra det. Jag anser det vara lite starkt att säga att deras relation inte kommer vara lika bra om de ska sluta vara så "fria" med varandra. kommer deras relation bli mer ytlig för att de inte byter om tillsammans eller springer runt halvnäck.

Min situation just nu är inte att jag störs så mycket av själva situationen som uppstod utan min sambos sätt att se på det för hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte tycka att det är okej att de springer runt halv/helnakna och har koll på bröststorleken och att han anser det vara en rättighet i deras relation.

Om min egen bror skulle kommentera mina bröst på det sättet min sambo gjorde skulle det kännas ganska obekvämt, han är ju min bror, han ska inte tänka på sånt ;)

Vad anser ni? är det bara så kanske att jag själv inte har haft i närheten av en sådan relation med min egen bror så jag inte kan relatera eller kan ni kanske säga något som får mig att tänka lite mer positivt i denna fråga?

Hur har ni det i era syskonrelationer?

• Svar på tråden konstig syster-bror relation? eller bara jag?
  • Anonym

Verkar konstigt tycker jag!
    Själv hade jag aldrig velat visa mig naken för mina bröder, lika lite som någon annan manlig släkting!

• Anonym (sambon)

Måste bara tillägga att jag verkligen vill kunna förstå deras relation men jag har svårt med den här biten som känns alldeles för intimt så jag behöver verkligen era råd, tankar, tips och egna berättelser om era syskonrelationer.

• Anonym

Väldigt liberal och enligt mig en skum relation. Är man så vuxen så borde man väl inte springa runt nakna och undersöka systerns bröst?

Hur länge har ni varit tillsammans?

• Coccolina

Äsch jag och min bror är likadana! Vi reagerar liksom inte på om den andra är naken eller inte... Men samtidigt kan min bror kommentera saker som om mina bröst ser större ut eller mindre... precis som han kommenterar andra utseende förändringar i mig... Så jag tycker inte situationen du beskriver är konstig... Hehe min brorsa kan(/kunde. Vi bodde tillsammans tills i höstas)till och med komma och sätta sig och prata med mig medan jag står i duschen... (kan tillägga tt jag är 27 och han 25)

Life's a bitch get used to it!!!
  • Anonym (sambon)

Vi har varit tillsammans i ca 1 1/2 år. sambon och hans syrra hade inte så mycket kontakt under en stor del av förra året så vi träffades inte så mycket då men mer nu.

• Anonym

Tycker inte dev låter sunt.

• Anonym (sambon)

Slurpan, vad tycker din pojkvän/sambo/man om detta? (om det finns någon sådan)

• Coccolina

Har alltid haft det så i familjen för övrigt... ingen stängd toa dörren och vi var ofta iväg och naken badade hela familjen... så tror det beror på uppfostran.. i min familj så har nakenhet aldri varit något konstigt... så därför stör det mig inte om brorsan ser mig naken..

Life's a bitch get used to it!!!
  • Anonym (sambon)

Precis som min sambo säger så tänker de inte ens på det utan de har alltid gjort det men nuförtiden så är ju min sambo i en relation där hans sambo (jag) störs av detta men det tänker han inte ta hänsyn till.

• Anonym (sambon)

vet inte om du såg min fråga slurpan så jag frågar igen.

Vad anser din partner om detta?

Svar på tråden konstig syster-bror relation? eller bara jag?