• 3 hjärtan

gravidförsäkring eller inte

har ni tecknat gravidförsäkring?? alltså sån man betalar för.. borde man göra det? varför? varför inte?

• Svar på tråden gravidförsäkring eller inte
  • Kristin24

jag tog en sån där gratis...trygghansa. Det täcker BB räkningen..

Go och glad Kexchoklad
  • 3 hjärtan

jo, den gratis har jag med.. det var mest den man betalar för jag funderade över...

• Rainbow

Har tecknat både den som är gratis och den som kostar....den räcker tills bebisen är 6 månader så behöver man inte vara så snabb på att teckna en barnförsäkring direkt. Det finns ju så mycket annat att tänka på i början.... tyckte inte den var så dyr heller !

• Ximona81

Beror väl på vad man eftersträvar tror jag.. 
    JAg har den inte ..
    MEn jag visste inte att den täcker bb kostanderan så tack för den informationen :D

• Randig tjej

Ifall det händer barnet något under förlossningen kan du få problem att teckna över huvud taget sedan... Försäkringsbolag vill inte teckna för sjuka barn och vad de definerar som sjukdom är väldigt strängt när man redan råkat ut för något.

• Pumpalicious

Jag har den som kostar på Trygghansa. Tyckte det verkade vara ett mer heltäckande alternativ, och skönt att det räcker tills bebben är 6mån. 900kr tycker jag det är värt.

• Miiiaaa

Jag har tagit betalförsäkrningen, kunde inte riktigt motivera varför jag INTE skulle ta den, annat än att jag är snål.

Så jag tog den!

• Ina 67
    En undran:
    När tecknade ni försäkringen i vilken gravvecka var ni?
    Kan det bli försent, att man har kommit för långt in i graviditeten för att få teckna en?
    Frågade de något om ev tidigare graviditeter?
    En liten ängel till oss kom, gladde oss, men vände om
  • Damien och Adrian

Vi har bestämt oss för en dyr försäkring, dels för att jag är 35 och ska ha första bebisen (ökad risk) men också för att vi inte gjort fördjupade kontroller (NUPP eller fvp) och för att vår bebis är värd det bästa.

Dyrast och även bäst tror vi If är. Vi har jämfölrt alla försäkringar noggrannt. If är de enda som erbjuder ersättning för medfödda sjukdomar som t ex Downs Syndrom, vattenskalle, splittad ryggrad och annat som anges. 1700 kr får vi betala.

Svar på tråden gravidförsäkring eller inte