Har någon av dem brutit mot tystnadsplikten?
Jag har några frågor angående tystnadsplikten?
En psykolog som jag gått hos har precis skrivit ett utlåtande, på sista mötet med henne så säjer hon att hon bokat in ett möte med bvc-psykologen (det är tänkt att jag och bvc-psykologen ska prata om vilket stöd som finns i kommunen för unga föräldrar) och ger mig en lapp med tid och datum till bvc-psykologen, jag har aldrig godkänt att hon bokar tiden hos bvc-psykologen.
Jag tar tveksamt imot lappen och säjer att jag ska gå och träffa henne.
Sen när jag kommer hem, så efter att ha tänkt efter lite och beslutat mig för att jag inte vill träffa bvc-psykologen så ringer jag upp henne själv och avbokar tiden på hennes telefonsvarare.
Hon ringer upp mig och jag förklarar varför jag inte tycker att jag behöver träffa henne, att jag redan har det stödet som jag behöver osv.
Hon verkar nöjd med mitt svar och erbjuder mig att kontakta henne om jag någon gång skulle vilja.
och nu idag så får jag reda på att bvc-psykologen har ringt soc och sagt att hon är orolig.
Nu undrar jag om inte bvc-psykologen har tystadsplikt? Får hon ringa soc och nämna mitt namn och personnummer utan mitt medgivande och utan att aldrig ens ha träffat mig?
och hur är det med psykologen som skrev utlåtandet får hon lämna ut mitt namn och personnummer till bvc-psykologen utan mitt medgivande?
Undrar om någon av dem har brutit mot tystnadsplikten?