• anne h

pneumokocker

Har en unge som är lite känslig, fick gratis på BVC

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    lykta skrev 2007-07-05 17:23:07 följande:
    Vi har beställt vaccinet, ska bara boka tid på vårdcentralen. Sonen ska ha 2 sprutor och vi betalar med ett stort leende på läpparna 1800:- Vi har valt att vaccinera för att han (16 mån) har astma, och har varit mycket sjuk med streptckoccor och lunginflamation.....
    Om han varit mkt sjuk i lunginflammation orsakad av pneumokocker bör ni kunna få det gratis, kolla med er läkare.
  • anne h
    AdoXa skrev 2007-07-08 21:59:33 följande:
    shqiperi82 - PRECIS! när jag hörde att syrrans BVC-tant sagt så tyckte jag att det lät mycket konstigt och kollade av med min igen, och hon sa som sagt var att de VISST kommer i kontakt mmed det innan de är 1 år. Jag tycker att det är skumt hur olika de kan säga på olika BVC. jag menar, min syster tänker inte ge vaccinationen nu till sin dotter, på "inrådan" av BVC-sköterskan. *grr*
    alla som vistas utanför hemmet kommer definitivt i kontakt med det, har man sedan mor/far/syskon/vänner som vistas utanför ens eget hem så kommer de i kontakt med det och kan "dra hem" smitta.. Dvs alla kommer i kontakt med smitta, på ett eller annat sätt.

Min minsting fick en massa ÖI orsakade av pneumokocker som gick ner i lungorna även före 1 års ålder (ännu mer efter tills han fick vaccin), att säga att de inte behöver vaccin före 1 år är vansinnigt, speciellt om det gäller en infektionskänslig unge.
  • anne h
    AdoXa skrev 2007-07-09 18:23:54 följande:
    Alltså jag vill klargöra att JAG inte tror att små bebisar "inte kommer i kontakt med det"! Jag är övertygad om att de gör det och har vaccinerat dottern därför.Det var systerns BVC-sköterska som sa att de inte kommer i kontakt med det, och jag skrev ju bara och "beklagade mig" över att de säger så olika på olika BVC.
    Precis.. Tror att systerns BVC-ssk behöver komma ut i verkligheten lite..
Svar på tråden pneumokocker