• sheeba

Någon mer som tycker det är tråkigt att gå ut med hunden när det regnar?

Framförallt om man måste dra ut barnen också, sedan måste jag gå en hyfsat lång runda för jag ska tycka det var lönt att ta ut dem.
    Kan det inte vara upphell i ca 1 timme? Nu öser det ner och ska ut me dhunden snart fasar!
    Men han måste ut och barnen kan inte vara hemma själva så vad gör man? och så är det ju att ha hund.

Språkpolis! jag är din värsta fiende....Språktjuven!
  • Svar på tråden Någon mer som tycker det är tråkigt att gå ut med hunden när det regnar?
  • frulan

Jag älskar att promenera i regn!

Tyvärr gör inte jycken det efter två blixtnedslag på raken i huset förra året.
    Nu kopplar han regn till de smällarna och tycker det är sådär att gå i regn.

Synd om mig... och om honom förstås

• Jossefjun
    Fundersam Jag ska gå ut med min nu. I flipflops. Och vattenpölar överallt.

Men det värsta är ju sen, när jag ska försöka få honom torr. Malte är ju ganska liten och långhårig, det fastnar mycket gojs i pälsen på hans ben...
  • Rosali

Min vägrar att gå ut i regnet. Det regnar in i hennes öron, så hon fäller ut som som flygplansvingar springer ut och kissar snabbt för att genast gå in

• babysoon

hihii...min hund trycker sig mot mig när det regnar..o självklart, har ju fått iförskfffat ett stooort paraply där båda ryms under. Nu är detta en stor hund så det ser ganska roligt ut. Annars är det totalstopp då jag öppnar dörren o han får syn på att de regnar. Precis som han säjer ohh nej gå du själv ut så stannar jag här. Men det måste göras. Om en halv timme så är det en stor promenad i regnet..kommer att bli poppis..heheh.. känner mig ond i bland!

• ÄngelBängel
    Jossefjun skrev 2007-07-05 11:46:42 följande:
     Jag ska gå ut med min nu. I flipflops. Och vattenpölar överallt. Men det värsta är ju sen, när jag ska försöka få honom torr. Malte är ju ganska liten och långhårig, det fastnar mycket gojs i pälsen på hans ben...
    Det finns ju regnoveraller just för detta, dvs. för småhunder som blir geggiga på ben och mage när de traskar i regnet

Tex www.zooshop.se/shop/ under hundar/kläder-täcken
  • maskrosen77

Mina hundar vägrar att gå ut när det regnar. Bli blöta är ingenting för dom. Får bära ut dom och de är jäkligt snabba med att kissa för att kunna gå in igen.

• LuRiGaBlAdLuSeN

Min tjej avskyr regn! Hon hinner knappt ner för trappsteget innan hon sätter sig och gör vad hon ska, sen kryper hon ynkligt intill mig och börjar pipa. Sen när vi kommer in så kutar hon omedelbart in i sin lilla igloo, och sover många timmar. Sover alltid extra mycket när det är regningt ute.

• teijasmamma

håller me ts jag måste oxå ta på min dotter för o gå ut me hunden i regnet skit tråkigt men som sagt e ju ett måste

• sheeba

Ja vår hund gillar ju regn verkar det som, han skuttar gärna omkring i vattenpölarna

Men det gick bra att gå ut fast jag gillar det inte

Språkpolis! jag är din värsta fiende....Språktjuven!
  • piratedoll

Jag älskar att vara ute på hundpromenad i regnet, framförallt ett riktigt höstregn ! Kanske inte lika kul om man ska ha dottern med sig dock... Hon uppskattar inte regnet lika mkt som mig.

Dobern älskar att vara ute i vilket väder som helst, lillhunden gillar väl inte regn så jättemkt men hänger med ändå.

Svar på tråden Någon mer som tycker det är tråkigt att gå ut med hunden när det regnar?