• LizJo

För er som är intresserade av att bli äggdonatorer.

Hej alla ni fantastiska människor som har funderat på att bli donator.
    Undrar om det finns någon som skulle tänka sig att bli privat donator eller göra en korsdonation???

Skriv några rader varför ni har funderat på det och vad som gör att ni vill genomföra en sådan fantastisk insatts för alla som inte kan få barn på naturligt sätt.

• Svar på tråden För er som är intresserade av att bli äggdonatorer.
  • Fiaflopp
    MammaMu82 skrev 2007-07-07 08:35:02 följande:
    Har funderat mer och mer på att bli äggdonator.Tycker det känns så tråkigt att så många där ute som skulle bli underbara familjer inte kan få egna barn. Inte tänker man att man kanske inte kommer kunna få barn när man kommit till den punkt i livet då man vill bilda familj.Det finns så många under mammor och pappor där ute som bara inte fått sitt barn än.Jag har själv fått 2 friska barn och däremellan förlorat ett. Och det var där jag började vakna upp för att inget är för givet...
    Så fint du skriver...
  • pajas01

önskar verkligen jag skulle kunna bli de men pga av en sjukdom som jag har så får jag inte..

hade så gärna hjälpt andra.. de är ju säkert någon som lämnar blod som jag kommer behöva någon dag och ah anser att nått måste man göra föra att hjälpa andra.. hoppas de är många som hjälper alla som verkligen behöver de..=)))

• Prisssan

Jag hade gärna viljat donera. Kanske inte just nu efteresom vi själva gärna vill ha ett barn till men om vi lyckas, så hade jag helt klart kunnat göra det senare i livet.

Tycker det är underbart alla som vill och gör det.

Lycka är ett val..
  • MammaMu82

Ja, jag lär nog inte heller få bli äggdonator...

Håller på med en utredning nu för och se hur pass långt skriden min SLE är (reumatism) Än så länge är den rätt så "ny"...

• Pantern2

Hej! Tycker det är jättefint att det finns tjejer som vill donera, om jag hade varit mellan 21-35 år och redan fått barn skulle jag ha donerat, vet att när jag var i den åldern hade jag jättebra ägg. Men tyvärr rann mitt liv i väg i rasande fart och åren rusade fram, började tänka på barn först när jag var 37 år.

• LizJo

Det är så skönt att veta att det finns kvinnor som vill hjälpa oss äggbehövande.
    Jag och min sambo letar efter en egen donator och hoppas att vi snart skall hitta någon som vill hjälpa oss!!!

tack för att ni finns!

• louice80

Måste bara fråga

vad är det för lämplighet test man måste göra.

mamma till viktor
  • LizJo

Man träffar en psykolog som ställer lite frågor om ditt liv m.m
    och så får man ta lite prover så dom ser att man är frisk.

• lonev

Jag skulle absolut anmäla mig som donator, men jag är för gammal(född 1969). Känns lite konstigt att man är förbrukad redan.Hoppas ni alla som behöver får hjälp. Lycka till

• LuckyLuke

Jag funderar lite smått på att donera ägg, då jag vill kunna ge någon annan det mest underbara man kan få nämligen ett barn. Att få barn är det bästa som hänt mig någonsin, men då jag tänker på att det finns dom som verkligen verkligen vill ha barn men inte kan på naturlig väg, känner jag att jag som kan det vill kunna bidra. Jag skulle inte göra det av ekonomiska skäl, då man faktiskt inte får pengar för det (förutom medicinska kostander?). Utan isåfall för ge en bit lycka till en familj som verkligen kämpar och vill.

Svar på tråden För er som är intresserade av att bli äggdonatorer.