• Fidelis ad urnam

Begagnade kläder, äckligt eller bra?

Jag har jättesvårt för begagnade kläder och skor, egentligen är det fel att säga att jag har svårt för dessa saker då jag aldrig skulle få för mig att köpa någonting sådant begagnat.
    Det känns ganska äckligt och smutsigt, oavsett kläderna är tvättade och skorna väl rengjorda, jag kan inte tänka mig äga sådana kläder.
    Egentligen är det lite synd att jag känner så då man ibland hittar ganska fina och annorlunda kläder på blocket och tradera. Men det finns en spärr inom mig som ryser vid blotta tanken på att äga ett plagg som är begagnat.

Hur ställer du dig till begagnade kläder? Köper du endast begagnat, endast nytt, varför?
    Vad ser du för fördelar/nackdelar?
    Varför köper du inte begagnat?
    Varför köper du inte nytt?

Home is anywhere you are..... Reta er på den ni
  • Svar på tråden Begagnade kläder, äckligt eller bra?
  • TrailerTrash

Jag köper gärna begagnade kläder efterssom man ofta kan hitta roliga och annorlunda kläder...
    Sen gillar jag inte slöseri..

Shut up
  • Berra Bus

Jag brukade köpa begagnat som yngre, främst då jag var ute efter lite udda kläder.

Numera köper jag aldrig begagnat. Inte för att jag tycker det är äckligt eller så utan för att jag är lat . Det krävs ju lite mer tid och energi att hitta snygga begagnade kläder.

• Sunflower

Jag har en del begagnat, regnställ, stövlar och dagisoveraller. De begagnade plagg vi har till våra barn har vi fått eller köpt av kompisar (alltså inte på secondhandaffärer eller loppisar).

Annars köper jag mycket på Ullared, H&M, Lindex. Hellre kläder som tål att lekas i, än fina dyra kläder där barnet inte får röra sig för då kan det smutsa ner sig. Om det är begagnat eller inte spelar ingen roll.

• mintchocolate

Jag köper inte begagnat, men mest för att jag inte är så duktig på att hitta något snyggt. Allt ser så gammalt ut. Sedan är ju H&M ibland lika billigt. Beroende vad man vill ha tag i förstås.

MEN, äckligt är det inte! Då är det lika äckligt att köpa en tröja på Gina Tricot som elva (en dels vettiga) personer har provat. Tvättar dem gör man ju i vilket fall som helst.

• piixelslyna

Jag tycker som du TS att begagnade kläder är lite äckligt osv. Jag har inget emot att andra köper, jag skulle därimot aldrig köpa.

• Lola Jämtland

Jag bjuder ibland på beg kläder på tradera åt mig själv. Har inga problem med sånt!

Min dotter har oxå en haft en hel del kläder genom åren om varit begagnade.....

I övrigt så det mesta i mitt hem i möbelväg köpt på loppisar o Blocket.

• mintchocolate

(en dels vettiga) = (en del svettiga)

• eyry

jag köper mycket beg. man får leta efter bra saker i mycket bra skick. men jag ser ingen anledning till att köpa nytt när jag kan få lika fina saker till under halva priset

Älskar mina 2 prematurer
  • josefsmamma

när jag var yngre så handlade jag en del på UFF och myrornas
    men nu skulle jag nog aldrig tänka tanken...
    Tradera, visst... Något enstaka plagg kanske,
    fast det är ju bra mkt roligare att köpa nytt

Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
  • Kanelflicka

Jag har kläder från secondhand och jag älskar dem. Jag hittar riktigt riktigt fina, intressanta kläder där.
    Jag tycker inte alls att det är äckligt.

Svar på tråden Begagnade kläder, äckligt eller bra?