Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

Begagnade kläder, äckligt eller bra?

Jag har jättesvårt för begagnade kläder och skor, egentligen är det fel att säga att jag har svårt för dessa saker då jag aldrig skulle få för mig att köpa någonting sådant begagnat.
    Det känns ganska äckligt och smutsigt, oavsett kläderna är tvättade och skorna väl rengjorda, jag kan inte tänka mig äga sådana kläder.
    Egentligen är det lite synd att jag känner så då man ibland hittar ganska fina och annorlunda kläder på blocket och tradera. Men det finns en spärr inom mig som ryser vid blotta tanken på att äga ett plagg som är begagnat.

Hur ställer du dig till begagnade kläder? Köper du endast begagnat, endast nytt, varför?
    Vad ser du för fördelar/nackdelar?
    Varför köper du inte begagnat?
    Varför köper du inte nytt?

Home is anywhere you are..... Reta er på den ni
  • Svar på tråden Begagnade kläder, äckligt eller bra?
  • Fidelis ad urnam
    mintchocolate skrev 2007-07-06 12:17:02 följande:
    Jag köper inte begagnat, men mest för att jag inte är så duktig på att hitta något snyggt. Allt ser så gammalt ut. Sedan är ju H&M ibland lika billigt. Beroende vad man vill ha tag i förstås.MEN, äckligt är det inte! Då är det lika äckligt att köpa en tröja på Gina Tricot som elva (en dels vettiga) personer har provat. Tvättar dem gör man ju i vilket fall som helst.
    Jo visst är det andra som har provat kläderna i butiken, men de har inte haft dem på sig dag efter dag, tvättat dem och haft dem på sig igen.
    Byxor tycker jag känns mest äckligt, inte för att jag tror att folk pissar i byxorna osv som vissa vill få det till, men vanliga saker som att de har släppt sig i byxorna tycker jag känns äckligt.
    Home is anywhere you are..... Reta er på den ni
Svar på tråden Begagnade kläder, äckligt eller bra?