• peppigapia

Alanya, nån som varit där....

.....som har tips på bra restauranger, billiga, dyra, god mat, suverän mat??
    eller utflykter, aktiviteter man kan göra med barn??

Ska dit om två veckor...LÄNGTAR!!

• Svar på tråden Alanya, nån som varit där....
  • mia maria

peppigapia: Ja du får talaom sen, hur ni har haft det o så, o komma med tips!

• honyponken

vi besökte bägge stränderna, och precis som du hört så var den stranden mkt bättre än kleopatra när man harbarn med sig. på kleopatra så är det ingen sandstrand utan den består av småsten, och vågorna var himla höga och strömt var det!

men på den vanliga stranden så kunde hon bygga sandslott och bada (men se upp..det finns hål i stranden som man inte ser när man går i det grunda vattnet. elina trampa ner i ett sånt så hon kom under vattnet..men går man med dom så är det ju inga problem. där finns även en lite lekplats :)

vi bodde på lägenhetshotellet narcis

• honyponken

har förresten lite kort därifrån i mitt galleri. bla från den "bra" stranden :) - och den lilla lekplatsen som ligger på den

• peppigapia
    honyponken skrev 2007-07-15 10:38:02 följande:
    vi besökte bägge stränderna, och precis som du hört så var den stranden mkt bättre än kleopatra när man harbarn med sig. på kleopatra så är det ingen sandstrand utan den består av småsten, och vågorna var himla höga och strömt var det!men på den vanliga stranden så kunde hon bygga sandslott och bada (men se upp..det finns hål i stranden som man inte ser när man går i det grunda vattnet. elina trampa ner i ett sånt så hon kom under vattnet..men går man med dom så är det ju inga problem. där finns även en lite lekplats :)vi bodde på lägenhetshotellet narcis
    mkt värdefull info...tusen tack!!
    honyponken skrev 2007-07-15 10:45:11 följande:
    har förresten lite kort därifrån i mitt galleri. bla från den "bra" stranden :) - och den lilla lekplatsen som ligger på den
    ska kolla direkt...innan jag ska zzzzova...natti natti!
  • mizzvictory

jag har bott i alanya o bar aälskar de, men lite tips, gå inte på restauranger nere i hamnen de e dyrt o maten inte alls speciell utan våga er på lite mer "turkiska" ställen. o utflykter de enda jag kan rekommendera starkt för 1 veckas semster e att åka till dim cay dock ej på söndagar för då e de fullt me tukar o kan va svårt att få plats! trevlig resa!!!

• Mamma AnnieE

Här é en till som åkewr snart
    Var där för 10år sedan, då 17år å jag var mest där för å festa... blir väl kansk e så denna gången oxå då jag lämnar kidsen hemma & åker med brudarna

♥ (¯`°?.¸ ♥ Joakim juli-02 ♥ Viktor nov-05 ♥¸.?°´¯) ♥
  • peppigapia
    altun skrev 2007-07-16 23:34:37 följande:
    jag har bott i alanya o bar aälskar de, men lite tips, gå inte på restauranger nere i hamnen de e dyrt o maten inte alls speciell utan våga er på lite mer "turkiska" ställen. o utflykter de enda jag kan rekommendera starkt för 1 veckas semster e att åka till dim cay dock ej på söndagar för då e de fullt me tukar o kan va svårt att få plats! trevlig resa!!!
    dim cay...vad är det??
    Tack!
    Mamma AnnieE skrev 2007-07-17 08:17:45 följande:
    Här é en till som åkewr snart Var där för 10år sedan, då 17år å jag var mest där för å festa... blir väl kansk e så denna gången oxå då jag lämnar kidsen hemma & åker med brudarna
    Låter trevligt att åka bara ett gäng tjejer...blir lite avis faktiskt...trots att jag verkligen ser fram emot att åka hela familjen....men en vecka till med bara gubben o alla våra vänner hade varit super!!
    ha det så roligt!
  • mizzvictory

dim cayi är en flod som kommer ner från bergen med kallt söt vatten, så längs floden ligger de små resturanger med små flottar som man sitter på o äter, så en varm dag är det super där för de blir lite svalt av vattnet. och ska man äta där ta gärna fiskem som e grillad super gott, heter alabalik på turkiska!

• Mamma AnnieE
    peppigapia skrev 2007-07-17 20:53:44 följande:
    Låter trevligt att åka bara ett gäng tjejer...blir lite avis faktiskt...trots att jag verkligen ser fram emot att åka hela familjen....men en vecka till med bara gubben o alla våra vänner hade varit super!!ha det så roligt!
    Ja de ska bli super, jag & barnens gudmor (som é en av dem som åker med) har pratat om de så länge att vi ska åka ett gäng (eller iaf specigellt hon & jag) men de har kommit massa i mellan hela tiden, men nu fiår vi äntligen till de & inga graviditeter eller annat i vägen (hoppas jag OM man får säga så)
    Ska bara njuta, sola, bada, dricka gått & koppla av (om de går hahah)

Ni kommer säkerligen få de kanon ni oxå!!!

Lite skoj att jag fick den möjligheten att få åka dit igen med tjeorna 10år senare... Fast inte riktigt med samma tjej gäng
    JAG SKA MED!! SKA DU?! KOLLA HÄR!!: ----> www.familjeliv.se/Forum-5-163/m20899515.html
  • suzzit

Någon som varit i Turkiet den närmaste tiden óch inte haft måltider på hotellet? Hur låg maten ute i pris på ett ungefär?
    Skulle behöva räkna lite på vaddet kan tänkas kosta att äta middgar för 2 vuxna och en på 11år och en på 5 år. Vi kommer i största utsträckning äta frukost och lunch "hemma" men äta ute varje kväll i 14 dagar. Jag har varit i Turkiet 3 ggr innan men för varje år som går så blir det bara dyrare. Vi var där för 2 år sedan senast. Kanske dags att börja kolla om det inte blir billigare att åka till Thailand? Resan är ju dyrare, men det är ju mycket billigare att äta ute så det kanske jämnar ut sig....

Svar på tråden Alanya, nån som varit där....