Inlägg från: Vill ju så gärna |Visa alla inlägg
  • Vill ju så gärna

planerat snitt - var??

hur "lägger" dom snittet vid planerat kejsarsnitt??

känner mig LIVRÄDD över att föda vaginalt (är inte gravid än så vet inte hur ja kommer känna när d väl gäller) o kommer nog vilja göra planerat snitt.... men d finns ju stora nackdelar med d oxå...tex ett fult ärr över hela magen....

Så frågan är....var hamnar ärret o hur mycke syns d???

• Svar på tråden planerat snitt - var??
  • Vill ju så gärna

Ingen som gjort planerat snitt???

Kom på efter att ha läst lite här...får man göra planerat vid första grav?????

Jag är ju livrädd ändå...fastän ja inte vet hur d är...men ja vill inte veta heller....

• Vill ju så gärna

men man får alltså göra snitt trots att man aldrig fött vaginalt innan?? enbart grundat på rädslan??

jag tycker oxå att d verkar överdrivet mycke nojja över hur dåligt d är med snitt....d finns ju minst lika mycke dåligt som kan hända vid vaginalt..

• Vill ju så gärna

mmm får nog göra d... om vaginalt är enda alternativet tror ja inte att d blir nå barn för min del... vågar helt enkelt inte. Men jag vill ju så himmla mycke just nu.... men som du säger...dom kan ju knappast neka??!!

Lisa 74 skrev 2007-07-07 00:23:17 följande:

Mitt första var akut och det andra planerat. Om du är livrädd osv hur ska dom kunna neka dej, stå på dej bara och var övertygad om vad du vill.
Svar på tråden planerat snitt - var??