• Mariii

planerat snitt - var??

är också livrädd för att föda vaginalt, kan inte tänka mig nå annat än ett snitt. min kompis gjortde akut snitt och hennes syns knappt nu. Så jag hoppas dom gör ett snitt på mig när jag blir gravid.

• Mariii

visst sätter dom kateter vid snitt eller?

• Mariii

Sätter dom den innan man har fått bedövning eller när du har fått den? För det är inge mysigt med kateter. Och hur länge får man ha den? många frågor nu!

• Mariii

Tutilure: uscha har varit med när dom har satt och dragit ut kateter(är uska) och det är inge trevligt alls. Men jag utsätter mig hellre för det än att föda vaginalt eftersom jag har en sån förlossningsrädsla redan även om jag inte är gravid än. men det kanske kommer ändras också när jag har blivit gravid det vet man ju inte förrän man har blivit det.
    Men alltså när dom gör snitt känner man absolut inget?, för jag brukar titta på riskförlossningar som är på onsdagar på tv4 fakta och dom är ju ganska våldsam när dom ska dra ur bebisen.

• Mariii

SofiaD: Jo kateter är inte så himla kul att sätta dit eller dra. Känner man absolut ingenting när dom gör snittet? Eller när dom "gräver" och ska ha ut bebisen?

• Mariii

SofiaD: jo det är nog från person till person... Häftade dom igen snittet på dig eller sydde dom?

• Mariii

SofiaD:oki, fick du välja de själv eller?

Svar på tråden planerat snitt - var??