Inlägg från: Mondino |Visa alla inlägg
  • Mondino

Sollentunamammor!!

Halloj alla Sollentunabor! Kul med en tråd just för oss.
    Jag bor själv i Töjnan sen -93 och har Theo född 070629, har även 2 stora barn (12 och 14 år)och det är ju huur häftigt som helst med den här lilla sladdisen.

Vi drar på semester så jag kan inte sluta upp på första träffen den 19e, men hoppas det kan bli fler gånger. Blir det fler fina dagar i augusti/september kanske det kan bli repris i Edsbergsparken.
    Lägger till mig på listan!
    Väl mött alla!!

slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    Krodan, Rotsunda dotter Angelina 050508 och dotter Athena 061219
    AnkFisk, dotter Hanna 0504 och bf 070721
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Dulia, dotter Bianca 050813 och dotter Alma 070531
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Ankan1982,Edsberg son Alexander 050417
    Princess Leia, Rotsunda Dotter Sonja 050108 Och Bf 070811
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 och Bf 071206
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    5088, Edsberg dotter Jasmine 070329
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 och BF 070824
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222, bf 070705
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629

• Mondino
    Dulia skrev 2007-07-12 17:32:50 följande:
    En stor lekpark som parklekarna inne i city skulle vara trevligt om det fanns även i Sollentuna. Jag undrar precis som Becca om det finns bra platser att vara på under sommaren?AiramE, Indianparken har jag inte hört talas om tidigare. Är den bra?
    Tyvärr finns inget liknande parklekarna som finns i Stockholm, däremot finns det många små fina parker runt om i Sollentuna. Jag har varit dagmamma för några år sen och har besökt dom flesta lekparker runt centrala Sollentuna. Däremot är det inte så lätt att dra alla här. Får ta med mig en Sollentunakarta när vi ses alla så kan jag pricka ut några stycken...
  • Mondino

Hej alla Sollentunamammor.
    Nu är vi hemkomna från en vecka i Norrland. Var skönt att komma iväg lite grand även om det var mentalt rätt påfrestande att åka 6 timmar x 2 med en 2(3) veckors bebis. Men skönt att komma till lugnet och friheten på landet. Har ögnat igenom tråden, verkligen kul att den lever!!

GRATTIS MariaR!!! Fint folk kommer ju sent sägs det!!

Och GRATTIS till GoåGlad oxå!!

Såg nåt om en ny träff... är det bestämt när och var??

• Mondino

Goåglad: Vår kille är 3½ vecka nu och han uppför sig precis så som du beskriver. Generellt är han inte särskilt "lätt" när han har sina vakenstunder. Är kanske tyst och snäll i 10 minuter sen börjas det gnällas. Vi börjar skönja ett mönster att det är värst på eftermiddagen/kvällen(trots att han kan ha bajsat riktigt bra på dan), typ mellan 18-21. Då verkar det krampa ordentligt och vi ammar, bär, ammar, bär... och lägger ner mellan varven när inget hjälper. Och han kräks alltid mycket både efter amning och "före" men mest när han har dom här skrikperioderna. Igår la jag honom till slut i bara blöjan mot min hud på magen/bröstet och då tysnaden han tvärt, somnade som en stock... vet inte om det var en slump, men metoden ska definitivt prövas ikväll igen . Som tur är sover vår Theo utmärkt på nätterna, somnar utmattad efter magperioden nånstans mellan 20-22 och sen sover till runt 3, tuttar och somnar om och sover till framåt 7-8. Hallelulja för det. Han får stöka hur mycket han vill om dagarna... Jag hoppas att det bara är att han hans tarmar inte är "ikapp" än. Men det lär väl visa sig...

• Mondino

haha.. ruggigt bra ringsignaler, jag beställer genast "omoget brosk i strupen skrik" och kalasbrak i blöjan.. hahahha, dom ska pappan få ha i sin telefon

• Mondino

Goåglad: Kämpa på, och precis som sagts förut. Inga måsten, inga krav, inga hurtiga försök att vara superkvinna/mamma. Där känner jag den stora skillnaden den här gången mot när jag fick mina 2 första barn. Hela vägen skulle jag vara så jäkla duktig, nu sitter jag bara och snusar på den lilla, och gör inte upp några planer alls! Tar dagen som den kommer. Fram till för några dagar sen var fortfarande allt svettigt, ont i underlivet, ont i bäckenet, och blödningarna talar fortfarande sitt tydliga språk (nästan 4 v sen fl). Så fort jag stressar eller tar i för mycket fysiskt, då kommer riktig blödning tillbaka. Sen nån vecka tillbaka är det mer sårvätska, men vid ansträngning blir det blod direkt. Genomled första promenaden idag, fram och tillbaks till konsum, och såg ut som jag var krypling sista biten, vänsterbuggen nästan släpandes efter mig för bäckenet strejkade .. och då slapp jag ändå skjuta vagnen. Tror jag väntar en stund till med hurtiga promenader...
    Visst är det skönt att få gnälla! Fortsätt att luta dig mot allas virtuella axlar!

• Mondino

Låter härligt,även om det är tufft förberedande arbete. Ha en jätteskön vecka!!! Synd bara att du inte kommer på träffen, ska bli kul att få ansikten på alla som skriver i tråden.

• Mondino

hahaha.. underhållande läsning om era nattsvamlande män .

Ankfis: Jättegrattis till lilltjejen!!
    Hoppas Kickans mamma hänger med på träffen imorron. Jag tillhör lite annat löst folk (Töjnan)

• Mondino
    AnkFisk skrev 2007-07-30 16:29:22 följande:
    Hej alla mammor!Gud vad ni skriver!! Roligt att det är fart i tråden, men jag känner att min tid inte räcker till just nu för att lusläsa alla inlägg Tack för alla grattis!!! Ja, hon hade bråttom ut, lilla tösen, men så här i efterhand, när jag vet att jag hann fram och allt, var det bara skönt att det gick så fort! Spräckte svanskotan gjorde jag inte, men knäckte den typ. Eller den blev nog intryckt. Jag vet inte exakt vad som hände, men ONT gör det i alla fall!lillmondinos mamma: Jag måste bara få lova tt fnissa lite åt ditt inlägg där du missade en bokstav i mitt nick. Det blev Ankfis istället för AnkFisk! Det var verkligen klockrent för min humor!
    Hahaha.. det var ju inte meningen, fort men fel.. men lite roligt blev det ju (H) Flåt!!
    Håller på och tränar upp mig att skriva med en hand då man väääldigt ofta sitter och ammar med en 1-månaders bebis (1 månad, bra att jag kom ihåg att han är en månad och inte som idag på träffen, där kläcker ur mig att han är 2 månader.. shit, gissa om gröt i huvet, snart vet jag inte hur man sätter i pengen i kundvagnen heller säkert...) och därför har datorn i knät som tidsfördriv.

Tack för en trevlig träff idag, det var väldigt trevligt och kul. Tog eeeendast 10 minuter att torka av allt äckligt fågelbajs från däckena på vagnen innan jag kunde ställa in den i bilen.
    För er som inte var med idag, så har vi samlat in mailadresser och mobilnummer så att om det blir ändringar i sista stund som det blev idag så kan vi nå varann. Ni kan skicka ett privat meddelande till mig med alias, riktigt namn, mailadress och mobilnummer så lägger jag till er i sändlistan så ni är med i sammanställningen. Fixar det under morgondagen så har alla chansen att hinna meddela sig (verkar som dom flesta iaf är inne nån gång om dan)
Svar på tråden Sollentunamammor!!