Inlägg från: Camilllla |Visa alla inlägg
  • Camilllla

Sollentunamammor!!

Ja det har väl funnits ett gäng såna här men ingen har överlevt

• Camilllla

Jag bor i Rotsunda gård (typ rotebro) och har en son på 4 månader (född 22/2-07)

Maria R: Hoppas bebisen vill ut snart då, är det dags?!

• Camilllla

Oj vad ni skrivit bara senaste timmen sen jag kikade in sist

Här går sambon på semester nästa vecka och de två första veckorna kommer nog va rätt fyllda med att bo lite i mina föräldrars hus, va på sambons mammas landställe och fira lite födelsedagar och så har vi nåt bvc-besök bokat mitt i allt också... Så i nuläget känns det som att vecka 29-30 blir lite svåra...

Bess: Vilken bil är det och vad är det för problem? Jobbigt hur som helst...

Go å glad: Precis så är det ju, man är såå less i slutet och längtar bara efter bebisen och sen efteråt saknar de flesta magen och förlossningen

Dulia: Det vore väl suveränt att ha med Bianca på café, hon kunde ju hjälpa till med serveringen

AnkFisk: Jag trodde min Noel skulle komma iaf några dagar för tidigt men han kom 9 dagar sent.. Men jag tänker nu att det gjorde iaf de sista veckorna fram till bf lite lättare, hade jag vetat att han skulle komma så sent hade det ju varit värre Men jag hoppas du får som du vill och att liten kommer vilken dag som helst nu!

• Camilllla

AnkFisk: Ja såhär i efterhand tycker jag inte alls det spelar nån roll att han kom sent! Jag ver rädd att han skulel hinna växa sig enorm i magen men när han kom ut var han 53 cm lång och vägde 3470 gram.. Så det var ju inte så farligt
    Men som sagt, hoppas du slipper vänta så länge!

• Camilllla

Amita: Vi bor i Rotsunda gård men eftersom sonen är 4 månader har vi ingen koll på hur barnomsorg och skolor är.. Tror iaf det finns 3 förskolor och 2 dagmammor precis här i området..
    Vi bor precis bredvid en lekplats där det ibland är lite väl mycket skrik på barnen (jag har jobbat på dagis så jag vet att SÅ mycket måste man inte skrika bara för att man leker...) och dessutom är det en gångvägskorsning här och där kör gärna mopederna både friskt och fort..! Men finns det nåt ställe som det inte är så på..?

Krodan: Vart bor ni mer exakt? Vi bor vid Vi-butiken, inte jättnära vattnet alltså men vi ser iaf sjön när det är vinter och inga löv på träden

gympatjej: Tycker det låter vettigt att ge en alvedon inför natten eftersom han sov aå dåligt förra natten...

Sollentunalista:
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    Krodan, Rotsunda dotter Angelina 050508 och dotter Athena 061219
    AnkFisk, dotter Hanna 0504 och bf 070721
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Dulia, dotter Bianca 050813 och dotter Alma 070531
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Ankan1982,Edsberg son Alexander 050417
    Princess Leia, Rotsunda Dotter Sonja 050108 Och Bf 070811
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222

• Camilllla

Amita: Okej då vet jag vart du menar.. Har ingen riktig koll på hur det är där men vi som bor på första våningen (1 tr alltså) hamnar ju dessutom ganska nära livet... Vet ni om ni skulle bo högt eller lågt?
    Här där vi bor är det dessutom gångvägar på 3 sidor om huset och tror det kan va svårt att slå det, så det är mycket möjligt (men jag törs inte lova) att det är lugnare i höghusen...

• Camilllla

Här fick vi en sen kväll ikväll.. Visserligen brukar Noel somna sent (kring 23) men ikväll blev det 00.30..!

Princess Leia: Vi står i kö till Växhuset i första hand.. Men vår förhoppning är att vi ska få bygga hus ute på landet innan Noel börjar på dagis så vi slipper skola in honom på två ställen Men kan ju ändå vara intressant att veta vad du tycker om Växhuset och Svartmyran?
    Då kanske ni brukar gå förbi oss om ni brukar gå till och från dagis? Det beror ju lite på vart ni bor nånstans men om man kommer nerifrån sjön och går upp mot Växhuset så passerar man ju (efter tunneln under vägen) en lekplats på vänster sida, och där bor vi i huset precis till höger på övre våningen...

gympatjej: Jämfört med vissa andra verkar vi ha oförskämt bra nätter för det mesta (enda nackdelen är att Noel ofta somnar sent).. Men hoppas att det fortsätter så Han kanske somnar vid 23 och vaknar vid 8-9 för att amma, sen sover han oftast lite till i vår säng...

Modesty2000: Haha jag tror vi är i samma mammagrupp ju... Men ja inte är det nån jättesamling mammor där och inte har vi väl sällskapat nåt heller...

• Camilllla

Idag fick vi ny kyl och frys här, sen har vi varit och handlat med min mamma så nu är jag rätt trött... Noel verkar pigg däremot, han hoppar i hoppgungan för fullt..! Men han har ju tur som kan ta sig en tupplur då och då

Goåglad: Jag märkte aldrig av slemproppen, hade förvärkar i typ ett par månader och sen 8 dagar efter bf gick vattnet... Men jag tror inte du kommer behöva vänta ända till sista juli!

Modesty: Noel somnar ofta sent, men för det mesta (nuförtiden iaf) blir det innan 23 men igår vart det tokigt med sista sovstunden för honom så då spårade han ut och låg bara och sprakade och slog på mig när jag försökte få honom att somna..! Men kommer du inte ihåg vilket liv det var på honom på första föräldragrupen? Tycker nog Fia verkar snällare då...

• Camilllla

Hej igen!

BeccaGrodan och jag har tänkt träffas på fredag (troligen eftermiddag, kring 13-14 eftersom Noel oftast inte är uppe så tidigt...)
    Några som vill hänga på på vad vi nu ska hitta på?

• Camilllla

gympatjej: Skönt att sonen blivit bättre!

Modesty: Ja det är helt sjukt vad med grejer man behöver bara för att åka bort en natt till och med.. Och ännu mer som man skulle kunna behöva Vi åker ju till mina föräldrar 1-2 nätter ibland och hela bilen är full, och då har vi ändå en v70 så det finns ju rätt mycket plats från början...

AnkFisk: Det sägs ju att andra barnet ska va lättare att få ut också och det kanske har lite med bäckenbottenmuskulaturen att göra...

GoåGlad: Det är rätt inställning för du har ingenting att vara rädd för! Försök att njuta lite (fast jag vet att det är svårt) av sista tiden med magen, nu blir man nästan avundsjuk när man ser gravida och har svårt att tänka sig att man själv nånsin varit den som gått med mage

Ankan1982: Det är bara att skriva upp sig på listan

Svar på tråden Sollentunamammor!!