• Armino

Sollentunamammor!!

Vad skönt det känns att ha den här tråden! Har man några funderingar kring nåt så får man svar på en gång och slipper vänta till man kan ta upp det men mammagruppen eller försöka diskutera med andra kompisar som inte har barn. Ni är pärlor allihopa! Tack för fina svar!

En fluga gör att man inte somnar.
  • Armino

Ja, jag ser nog också fler fördelar med att skaffa barn tätt än att vänta. Just nu har jag ju inget jobb och om vi skaffar ett barn till nu så kan jag ju fortsätta med att vara hemma och Jörgen kan jobba eftersom han trivs så bra på sitt jobb. Sen kan ju han vara hemma längre fram när Armica är mer självgående och då kommer han nog känna sig säkrare med lillkrypet eftersom han fått öva på Armica Glad

Från början hade vi tänkt att Jörgen skulle vara pappaledig från årsskiftet och att jag skulle skaffa jobb då. Men det känns lite knäppt om jag ska skaffa jobb och sen bli gravid efter en termin Fundersam Och om man ska se det rent ekonomiskt så måste jag ju hitta ett jobb som betelar mer eller åtminstone lika mycket som Jörgens eftersom han bara kommer få 80% av sin lön när han är pappaledig.

Sen tror jag mycket på det där att syskonen har mer utbyte av varandra när det är tätare mellan dem. Mellan mig och min syster är det nästan 5 år och det var inte alltid särskilt kul att ha henne med när man skulle leka med sina kompisar. Nu när vi är vuxna så har vi en enormt bra relation men jäklar vad jobbig hon kunde vara när man var 7, 8 år och mamma sa "Camilla, Linnéa får också vara med..." Skrikandes

Jahapp... Jag tror att jag är övertygad. Nu gäller det bara att övertyga Jörgen också. Men det känns som att han borde gå med på det eftersom argumenten är rätt så starka. Det är inte bara så att jag fått för mig att det här är bra fast det egentligen inte är det. Som när man övetygar den andre om att köpa en tv för 3 miljoner för att den är såååå cool fast man egentligen inte har råd. De här argumenten håller ju faktisk vid en närmare granskning också. Jag tror att jag ska ta upp det med herr Blom ikväll. Håll tummarna för mig! Förvånad Och tack igen för alla goda råd!!!

En fluga kommer sällan ensam.
  • Armino

Ja det gick lättare än jag trodde... Han är med på noterna. Och jag behövde inte ens locka med obegränsad mängd sex, Lillmondino Räcka ut tungan Jag tror att det var löftet om en 08:a som fick honom på fall. Han tycker att vi ska ha en som föds 080808. Ja, vi får väl se hur det blir.

Becca --> Ja, så snart jag slutat amma så sätter vi igång. Eller vi kan väl köra på redan nu, men det kommer ju med all trolighet inte bli nån bebis förän jag slutar amma. Men övning ger ju färdighet... Flört

En gång, ingen bög.
  • Armino

Oj oj oj...

Det här är stort.

Okej... Lyssna nu. Eller läs nu. Eller... ja, ni fattar. Jag har pluggat till lärare. Och jag skulle gå en inriktning men missade 5 poäng. De 5 poängen tänkte jag ta förra hösten men jag fick inte ledigt från jobbet (jävla skitjobb!). Då tänkte jag ta dem nu i höst samtidigt som jag skulle ta den hemska mattetentan som jag också hade kvar för att få ut min examen. Jag mailade till studievägledningen på LHS för att kolla om jag inte kunde tillgodoräkna mig två fristående kurser som jag gått istället för att ta mattetentan som jag verkligen inte vill göra. Då fick jag som svar att jag redan kan ta ut en examen!!! Förvånad Förvånad Jag har redan en lärarexamen! jag behöver inte gå den där hemska jävla samhällskurse och jag behöver absolut inte ta den hemska hemska mattetentan!!! Tjoho!!!! Skrattande Cool För säkerhets skull ska jag försöka ringa till studievägledningen imogon för att bekräfta men jag vågar mig ändå på att jubla!

Fast jag undrar hur det blir med våra bebisplaner då... Vill kanske Jörgen gå tillbaka till ursprungsplanen då; han är pappaledig från årsskiftet och jag börjar jobba...? För det vill inte jag. Jag vill vara ledig länge länge!

Hi hi hi...
  • Armino
    Becca --> Ja, det är klart att man kan bli gravid, men det känns inte som om jag kommer ha sån tur. Men man kan ju alltid hoppas! Vi (läs jag) vill ju att Armica ska in på montesoriförskola här i Viby och vi har satt henne i kö för att börja nästa höst. Om hon inte kommer in där så kanske jag har henne hemma ett tag, men inte alltför länge. Jag tror att barnen får ett bra utbyte av att vara på förskola även när de är så små att de bara parallell-leker. Men där är vi väl av olika åsikter va? Glad
    En gång är ingen gång, två gånger är alldeles för mycket.
  • Armino
    Ankfisk --> Eller så kan du göra som en kompis till en kompis var med om: Hon hade satt sin vännina på att vara barnvakt till sin 4 månaders bebis. Och när hon kom hem hade väninnan rakat av bebisen allt hår med kommentaren att det skulle växa ut mycket tjockare sen...
    En gång är ingen gång, två gånger är en gonggong.
  • Armino
    Ankfisk --> Vilken tapper liten tjej du har! Och vad gör väl det om luggen är lite ojämn. Barn springer ändå omkring så mycket så det är ingen som hinner se det Glad Min syster var helt sjukt håröm när hon var liten så jag vet hur det är att behöva övertala, muta och hota för att ens få dra en borste genom håret. När syrran var 4 fick hon blindtarmsinflamation och låg på sjukhus en del. Och när hon var frisk fick mamma klippa av rätt så mycket hår på henne eftersom hon legat och tovat till det mot kudden och inte kammat det en enda gång under sjukhusvistelsen. Men det gjorde inte så mycket för just då var hon inne i en fas då hon ville vara kille så hennes pojkfrisyr blev väl mottagen. Sedan insisterade hon på att få kalsonger istället för trosor och att vi skulle kalla henne för Kalle Skrattande
    En gång är ingen gång, två gånger är tjatigt.
  • Armino
    Ankfisk --> Hanna såg jättefint ut! Jag tycker inte att det syns så mycket att luggen är ojämn. Och Idas frisyr var också mycket fin. Lite Einsteinfrilla över det hela. Eller jag-har-precis-fått-en-elchock-frisyr. Det kör Armica på också Flört
  • Armino

Oj vad mycket folk det var på Mysebo idag! Förvånad Det blev lite väl mycket där i början även för Armica som annars är väldigt tålig. men sen när de felsta gick upp och sjöng så blev det lugnare på nedervåningen. Och sen var alla ganska bra utspridda, eller hur ni som var där? Men jag tycker att de som känner dottern till öf-chefen skulle få lite VIP-behandling, eller vad säger ni... Flört

Krodan --> Vilka fina lockar! Riktigt änglahår Glad Och det där med att klippa för kort har jag också råkat ut för. Jag skulle klippa min egen lugg för några månader sen och tog i lite väl mycket. Så den såg ut som när jag var liten och mamma klippte ekonomiklippning, dvs 3 centimeterslugg. Vår granne kallade det för kommunistlugg Ledsen

En sjöman ber inte om medvind, han läser instruktionsboken.
  • Armino
    Goåglad --> Jag vet precis hur det är! När Jörgen kommer hem vill jag gärna att han tar Armica så att han får vara med henne och så att hon lär känna honom och knyter band till honom. Men när han sen inte gör som jag brukar (håller, matar, nattar, tröstar henne på ett annorlunda sätt) vill jag liksom ta över och visa hur man ska göra. Och man får verkligen bita sig i tungan för att inte säga nåt. Förhoppningsvis blir det väl bättre när din gubbe har kommit förbi sin deadline? Då kan ni kanske ta en hämta-andan-dag och bara slappa (så gott det nu går med en liten Isak) och sen göra upp ett schema för hur det kommer bli i framtiden så att ni båda känner att ni får uppmärksamhet och gostid med Plutt-Isak Flört
    Ett fult spratt förlänger kivet.
  • Armino
    Goåglad --> IsaC ska det ju vara. Med c. Inte k. Du får rita dit  c:n på din skärm där jag har stavat fel Räcka ut tungan
  • Armino
    Mum CC --> Var det du som också bodde i Viby? I så fall var det nog mig och Siljelin som du träffade på bussen (och bebisarna Armica och Jessica Flört ). Välkommen hit i alla fall! Imorgon tänkte vi ha en mammaträff på Bögs gård vid 14-tiden. Du får gärna hänga på om du vill!
    Ett äpple om dagen gör 365 om året.
  • Armino
    Modesty2000 skrev 2007-09-27 21:39:02 följande:
    Loppan var inte heller någon smultronpuss när vi kom hem...hon var så ilsk på skötbordet att jag gav upp och tänkte att det var ju lika bra och vädra fissen samtidigt...sen var det bara mammas knä som gällde, men inte ligga och mysa utan det var ett evigt slitande i halsband/hår/fjärrkontroller...tillslut slängde jag fram en tutte i ren desperation och då låg hon och snuttade...men sket i att svälja...så mjölken bara rann...tur att man har skinnsoffa!Behöver jag sägga att hon var pappas ansvar från det han kom in genom dörren?! Verkar dessutom som om hon på egen hand avvecklat kvällsamningen för hon somnade lugnt utan den...Tack för idag förresten!
    Ha ha ha! Jga skrattade så högt när jag läste det att Sköldpaddan nästan vaknade! Jag kan verkligen se framför mig hur det rinner ned på soffan Skrattande Vilken rolig tjej! Vi ses imorgon på massagen va Modesty?
    Friskt eldat, hälften brunnet.
  • Armino
    MUM CC --> Vi har startat en ny tråd eftersom den här tråden kommer att stängas ned snart. Adressen till den är:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m25364267.html

Vi åkte till Malaga med Armica (4 månader) i mitten på september och det gick alldeles utmärkt. Jag fick tips (härifrån tror jag) om att ha en flaska redo under start och landning så att hon kan svälja för att minska lock för öronen och det funkade perfekt! Sen sa bvc att vi skulle ta med vätskeersättning och det gjorde vi också. Febernedsättande är ju också bra att ha med. Myggnät kan vara skönt om det är mycket insekter och man vill ha fönstret öppet på natten. Om det inte finns luftkonditionering på rummet kan det vara skönt att ha en sån där fläkt som man kan köra under nätterna. Se till bara att kontakten passar Jag skulle inte ta med barnvagnen. Köp istället en billig sulky på tradera.se eller blocket.se. Bagagehanteringen på Arlanda är visserligen bra, men det kanske den inte är på Lanzarote så har ni otur får ni hem en halv vagn Sen skulle jag rekommendera att ni sparar påsen som ni köper på Arlanda för att lägga vagnen i. Det kanske inte finns påsar att köpa på flygplatsen på Lanzarote. Åk ut till Arlanda i god tid också. Det kan vara mycket folk vid incheckningen av specialbagaget.
    Friskt stressat, hälften hunnet.
Svar på tråden Sollentunamammor!!