-
-
Jag hade jättekul idag hör ni! Och muffi... förlåt! Cup cakesarna (och tårtan) var jättegoda! Jag kommer att gå dit så ofta jag kan så om nån har tråkigt en tisdag mellan 13.30 och 16 så kan ni komma dit och blir underhållna av mig och Armica. Jag ska lära henne att steppa och spela dragspel så att vi kan roa er fullt ut
Eller så kanske jag skaffar ett positiv som jag kan hala. Så kan hon vara den lilla apan som hoppar runt och samlar in pengar från folk. Märks det att jag är trött och flummig...? Jag ska gå och sova nu innan jag börjar babbla alldeles obegripligt.
-
Siljelin --> Jag läste på barntotal.se att 3 månadersbebisar ska sova 15 timmar per dygn och det gör inte Armica. Jag tror att det är väldigt individuellt vid den här åldern. Armicas dygn ser ut som följer: Vaknar mellan 8 och 10. Tvättar och byter blöja. Ammar. Sover till 11, 12. Vaknar och ammar. Gymmar i gymet, går promenad eller hittar på nåt kul (om mamma orkar. Ibland kan "nåt kul" innebära att vi tittar på MacGyver på tv
) Eftermiddagarna är väldigt olika eftersom vi oftast gör olika saker då. Men hon brukar sova en stund vid 14, 15 och ibland kan hon sova 10, 15 minuter åt gången under eftermiddagen. Vid 18, 19 får Sköldpaddan en flaska mjölkersättning och sen har vi som sagt skrikmarathon. Vi varvar amning med promenader runt lägenheten och åkturer i bilen. Om det behövs får hon en flaska till och sen somnar hon vid 23, 00, och sover hela natten.
Idag fick Armica sin 3 månadersspruta. Det var inte roligt
Usch vad hon grät och det var nära att jag började också kan jag säga. Men jag bet ihop. Det är ju för ett bra ändamål. Men det innebar i alla fall att hon inte sov nåt alls på förmiddagen. Så när vi kom hem vid 15.45 så ammade hon i 10 minuter och sen däckade hon och sover fortfarande. Lilla snuttan...
Bvc-Lisa sa förresten att hon eventuellt kan få feber av sprutan och nu undrar jag: Hur ser man om hon får feber? Jag har liksom aldrig tänkt på hur det yttrar sig på så här små bebisar...
-
Dulia --> Ja det tycker jag. Det blir en fin färgklick! -
Dulia --> Absolut! -
Tack för alla febertips hörni! Nu känns det lite lugnare ifall det skulle hända nåt feberaktigt i kväll/natt.
Idag var Jörgen och klippte sig eftersom vi ska på bröllop på lördag och när han kom hem visade det sig att han nästan rakat bort allt skägg också
Nu har han bara lite kort skägg kvar. Och jag som förbjudit honom att göra det!!
Nu ser det ut som om han har värsta mes-hakan! Jag sitter och funderar på vad jag kan göra som hämnd...
-
Krodan --> Om jag går utan kjol tror jag ingen mår bra. Och dessutom kommer jag att blända alla bröllopsgäster med mina blå-vitskimrande ben...
Men jag kan ju alltid vägra lära honom att dansa vals som jag lovat... 
Lillmondino --> Vilken gullig grej! Och vilken gullig sambo. Då kanske ni fick användning för sonens kådisar då?
*skrattar så jag skakar*. (F'låt, jag var tvungen!
)
Ja vad kul att vi verkar träffas utanför den virituella världen också. Jag stötte på Cas på bussen innan jag träffade Dulia på stationen. Hon såg ut att ha det bra. Och hennes små tvillingar var sååå söta! Fast den varma, klibbiga, gamla, oventilerade sl-bussen tyckte varken de eller Armica om
Att de inte kan byta ut de där gamla bussarna?! Det är ett rent helvete att ta sig på och av med de där förbannade trappstegen!
Det där med mammagrupper förresten! Jag har inte fått nån grupp tilldelad mig än. Är det nåt man ska ligga på bvc om eller? Jag känner att jag har ett rätt bra stöd härifrån och sen har jag ju de som var med i Våga Väga-projektet på Danderyd också. Men tycker ni att jag ska kräva en grupp ändå? -
Det krävs tillstånd bara för att kunna låna böcker på biblioteket. Men vem som helst får skaffa barn... Go figure...
Dulia --> Det måste vara jobbigt att gå upp så ofta. Men när du blir gammal och grå så får Alma gå upp och mata dig. Det kan du ju trösta dig med
Becca --> Om du inte har nåt att göra får du gärna komma hit. Vi kan göra nyckelringar av plastsnoddar. Jag fick ett sånt kit av Jörgen så att jag inte skulle ha tråkigt när jag skulle amma och vara hemma så mycket
Han är bra söt ibland. Men han har fortfarande mes-haka...
Lillmondino --> Vilken bvc går du på? Tureberg? Vi kanske hamnar i samma grupp. Synd om de andra i gruppen i så fall som inte kommer att få en syl i vädret
Är det inte längre bäst-före-datum på kondomer? Jag trodde det var typ 10 år eller nåt. Tur att jag inte använder kådisar då. Då hade jag väl varit 5-barnsmor vid det här laget 
-
Becca --> Du är så välkommen så! Jag laddar med plastsnoddar och bruksanvisning
Ja, vad är det de brukar säga? "Den som har mest saker när han dör vinner." Så börja samla du så behöver du ju snart ett större hus 
Oj, nu vaknade Sköldpaddan vilket betyder att mjölkfabriken sätter igång sin verksamhet inom kort.
-
Det där lät intressant. Vi hänger gärna på!
Intresselista MB rescue
1. Camilla
2. Johan
3. Rebecca
4. Christoffer?
5. Camilla
6. Jörgen