Inlägg från: AnkFisk |Visa alla inlägg
  • AnkFisk

Sollentunamammor!!

Nilam: Kul att du kikade in!!

I övrigt håller jag med er andra gravida. Det är sååå tungt nu och jag känner igen den där tyngande känslan neråt... Jag vågra knappt gå på toa längre för det känns som om ett huvud ska ploppa ut när som helst! *s*

Jag märker att bäckenbottenmuskulaturen inte är i närheten av så tränad som innan första barnet! Men det vore ju konstigt om den inte skulle vara påverkad alls efter att ha fött ett barn redan

Idag blev det lite galet här hemma. Jag vaknade av att min dotter kom över till min säng, och då var klockan 10.30!!!!??
    Snacka om att ha vänt på dygnet hela familjen...
    Så här kan det ju inte fortsätta. Vi får börja ställa klockan om morgnarna tror jag *s*

• AnkFisk

Ankan: Vår dotter som är lite över 2 år sover fortfarande i vårt rum. Men så har vi bara ett sovrum och har därmed i stort sett inget annat val än att dela rum allihop

Hon sov i vår säng fram tills för några månader sedan och nu sover hon i spjälsäng som står precis nedanför vår fotända och vi har vänt huvudena ditåt. Tycker det är så smidigt att slippa gå upp för att "natta om" ifall hon vaknar, nu sträcker man bara ut handen en bit!

Så när det "är dags" för eget rum bestämmer man nog bäst själv

• AnkFisk

Goåglad: Ååååååh!!!! Hoppas de håller i sig!! Och gör ondare!
    Du får rapportera under dagen hur det går!

Jag vill också föda baaaaarn!! *grinar och stampar i golvet*

Fan vad tradigt det är nu. Tungt, varmt, tråkigt, ont....
    Har bf nu på lördag så det kan ju verkligen vara dags vilken dag som helst, men det är sån tortyr att inte veta vilken ju! *s*

Vilket härligt väder det verkar bli idag! Måste åka och köpa en ny liten pool till Hanna. Hennes lilla sköldpadda till pool låg alldeles livlös helt plötsligt häromdagen *s*. Ingen luft i alls.

Fast nu är det frukost! Hej!

• AnkFisk

Ja, shit pomm fritt!! (ja, jag vet att det inte stavas så )
    Hur fasiken ska det gå? TVÅ liksom??
    Jag som tyckte det var fullt upp med EN?!

Jag känner verkligen att vi måste jobba hårt för att inte Hanna ska komma i kläm när syskonet är här. "- Näe, inte nu Hanna, bebisen ska äta......Nej Hanna, inte göra si och så med bebisen...".
    Man får nog bita sig i tungan ett antal gånger för att allting inte bara ska bli "nej" eller "bebisen måste".

Jag hoppas hoppas att hon kommer att tycka det är roligt med en bebis hemma och inte bli så avis. Visst, avundsjukan kommer man ju aldrig ifrån (man har ju själv syskon, så man vet hur det är ), men jag tror ändå mycket ligger på oss föräldrar hur vi hanterar situationen.

Så laddar upp oss med två ton tålamod, det är vad vi gör nu!

• AnkFisk

Becca: Kan förstå att Alvins ögon blev stora när han fick syn på pappa! Om 2 veckor är länge för oss måste det ju vara en evighet för våra små pluttar!!

Skönt att han är hemma nu!

• AnkFisk

GoåGlad: Grattis till sonen!!!! Men vilken förlossning! Öppen 10cm så där hux flux, det är inte dåligt jobbat
    Skönt att ni mår bra, trots blodsprut och allt

• AnkFisk

Maria: Grattis till er kille!!!
    Jag ska till bm imorgon, jag kanske ska be henne svepa lite så jag oxå får fart på min bebis?

Tolv dagar över är lång väntan! Vad skönt att förlossningen gick snabbt istället!

• AnkFisk

Siljelin: Det låter inget kul med en övertrött liten tjej. Min dotter reagerar också sådär. Hon sover jätteoroligt när hon är utmattad och när hon var bebis blev hennes sömn ännu sämre än vad den redan var om vi utsatte henne för för mycket intryck på en och samma dag.

Hoppas det lugnar sig lite för er till natten!

• AnkFisk

GoåGlad: Aj ja, svanskotan hade jag också grymt ont i efteråt och det satt i i flera månader efteråt! Inte för att det behöver bli så för dig *s*, men jag vet hur det känns och det är inte kul!

• AnkFisk

Hej tjejor!

Nu var det ett tag sedan jag tittade in här. Äntligen har bebis tittat ut!
    Det blev en lillasyster som hade _mycket_ bråttom ut!! Hon är världens snällaste och bara sover och äter, inte alls vad vi är vana vid!
    Visserligen var hon vaken inatt mellan midnatt till 04 ungefär, men inte gnällig eller skrikig, bara lite knorrig

Tyvärr har jag dragit på mig världens dunderförkylning och känner mig helt däckad. Plus att jag knäckte svanskotan under förlossningen (igen!), så jag går på smärtstillande. Det lindrar litegrann men jag har fortfarande grymt ont till och från. Men men, det blir snart bättre!

Ni kan kika på lilltjejen i min blogg!
    www.lydellan.blogg.se

Svar på tråden Sollentunamammor!!