Sollentunamammor!!
Dulia: Jaha, vilken otur då *s*
Dulia: Jaha, vilken otur då *s*
Det stämmer. Man ska inte ge fler än 2-3 mjölmål om dagen. Jag tror det har att göra med att det blir för stort intag av gluten då, och att det i och med det finns risk för att utveckla allergi. Rätta mig om jag har fel någon?
Halloj!
Vad gör alla i detta klibbiga väder? Här hemma går Pippi-dvd:n varm , men så får det bli ibland om det regnar och man är själv med två barn
Maken var tvungen att åka iväg och jobba trots att han fortfarande har semester, så jag blir själv hela kvällen och natten (det var tydligen en del att göra....).
Känns halvkul eftersom Ida är lite småkinkig idag, men som tur är har inte storasyster krävt så extremt mycket uppmärksamhet.
Nu sover Ida gott i sjalen och jag hoppas att hon fortsätter med det fram tills att nattningen är klar!
Modesty: He he, testa! Fia kanske också gillar Pippi?
Här gick nattningen som på räls. Ida sov i sjalen och Hanna nöjde sig med att jag satt bredvid henne när hon somnade istället för att ligga ned som jag brukar.
Nu är det bara resten av natten kvar...
Men jag blir tokig på detta tropiska väder vi har nu! Man är ju konstant svettig typ! Dessutom har vi två kvällar i rad fått in såna där äckliga gröna stora gräshoppor eller vad det är. Och en liten idag. Men men....det är ju augusti nu så man får väl stå ut med sådant om man vill fortsätta ha altandörren öppen
Dulia: Men gud så sött! "Inte går bra mormor"... Dom är för gulliga ibland!
Några grodor har vi inte haft inne, tack och lov, men ibland sitter det sniglar på dörren när vi kommer hem *urk*. Det är ju helt sjukt mycket sniglar på gångvägen som är mot fältet när det är blött ute! Alltså, det måste ju vara hundratals!!!??
Hanna är road av dem i alla fall, så har man tråkigt kan man alltid gå ut och titta på sniglar
Är det dags för 2-årskalas hos er? Appropå födelsedagar... Kolla här vad Hanna fick för sig igår *s*: lydellan.blogg.se/1186754523_oj_jag_missade_visst_.html
Kul med kalas! Men mycket att förbereda också...
Hoppas ni får en rolig söndag! (...och bak-lördag
)
Dulia: Wow, vilka fina tårtor!!!
Kul att kalaset blev trevligt!
Oltine: Barnens Djungel ligger vid Eurostop, Arlanda i det som var gamla outleten. Nu är det väl bara en massa tråkiga bilfirmor och grejer där?? Och en godisaffär iofs
Imorgon börjar vardagen hos oss. Maken börjar jobba och Hanna ska till dagis. Ida är 2,5 vecka nu men det känns som om vi haft henne hos oss i en evighet!!
Det ska bli spännande att se hur det kommer att funka med hämtning och lämning och andra vardagsbestyr nu när man har ett barn till. Det skönaste av allt med att Hanna börjar på dagis är att man slipper tänka ut TVÅ mål mat om dagen
Halloj!
Jag är lite av en periodare jag
. Skriver mycket ibland men så har jag stunder då jag inte skriver alls. Men jag läser mest hela tiden
Nu har jag en liten fråga.
Är det någon som vet hur det funkar med barnbidraget? Ida föddes den 25 juli och jag trodde nog att vi skulle få hennes barnbidrag denna månaden men när jag kollar kontot är bara ett barnbidrag där? Och flerbarnstillägget, får man det efter två eller tre barn?
Dulia: Stackars Bianca som har feber, men skönt för dig med en lugn stund
. Förresten, jag har ju förstått att ni inte haft det så lätt med hur storasyster behandlar lillasyster. Kommer du ihåg när det började för er? Var det så från början eller växte det fram senare?
Hanna är än så länge snäll mot Ida, men har börjat lite smått att skrika "TYST!!" när hon tycker att Ida låter för mycket *s*. Och enstaka gånger har hon förstås testat hur hårt man kan klappa henne på huvudet utan att mamma säger till, men över lag tycker jag att hon är väldigt duktig med lillasyster! Ida blir 4 veckor på onsdag.
Camabo: Lite svårt att se kanske, men du borde känna det!
Om hon är varm har hon feber
Jag tycker inte heller att sprutorna är roliga
Hur är Lisa förresten? Det är vår nya sköterska men vi har inte hunnit träffa henne än. Nu när Ida föddes var hon på semester så då var det Kerstin som kom hit.
Dulia: Visst kan du ha röda mössor och vantar till den där! Det tycker jag funkar. Även om jag är en extrem matchare och nog skulle letat mig tokig efter något rosa eller brunt
Hej!
Är det någon som vet vilken dag det är öppen mottagning på bvc på Sollentuna sjukhus? Förut var det ju mån och ons men nu har de ju ändrat till bara en dag. Om jag inte minns fel är det måndagar nu, stämmer det?
Hej hej! Har inte varit inne här på ett tag, men slänger in en fråga till er Sollentunamammor
Är det någon som vet någon bra barnfrisör här i närheten? Hanna är i stooort behov av en klippning, men hon brukar bli lite reserverad när det gäller nya situationer (typ BVC-besök m.m), så det vore bra om vi kunde hitta någon som är van vid att ta hand om skeptiska 2-åringar
Tips någon??
Camabo: Lägg av!!? Vilken galning *s*
Vi for iväg till Sollentuna centrum för att se om Hanna över huvud taget var på humör för att gå in på en hårsalong, och jo, det skulle nog bli lite spännande. Vi fick en jättegullig tjej som pratade och skojade lite med Hanna som var MYCKET reserverad! Alltså, hemma får jag knappt röra hennes hår. När det ska tvättas är det under stora protester och det krävs en del övertalning för att ens få sätta upp hennes långa hår i en tofs, så jag tycker att hon var väldigt modig som lät frisören både spruta vatten, kamma, klippa och föna!
Hon satt så sammanbiten min lilla tjej och vägrade säga ett enda ord till varken mig eller frisörtjejen *s*. Och sen precis i sista minuten, när allt nästan var färdigt, blev det bara för mycket så då kom tårarna. Skruttan!
Så luggen rafsades bara igenom lite snabbt för att det fort skulle vara över, så den får jag nog ta och jämna till lite
Så det gick bra till slut!!
Jag förstår inte det där med hår, det är ju skööööönt när någon pillar i håret!!? När ska de små liven inse det?
Men det har minsann hänt grejer efter Hannas frisörbesök! Idag tvättade vi håret helt utan gråt! Och sen fick jag t.o.m BORSTA håret på henne!
Det är egentligen helt galet med tanke på hur långt hår Hanna har, men jag har aldrig i hennes 2,5-åriga liv borstat eller kammat hennes hår!! Hon har helt enkelt haft turen att få ett hår som inte tovar sig så värst utan är ganska "glidigt" och lättskött (förutom när det hamnar matrester i det...).
Men jag förstår att Angelinas hår måste borstas om det är fullt med korkskruvar
. Hoppas att hon blir fin till fotograferingen!
Eftersom jag har svamlat så mycket om frisörer och hår här nu så har jag laddat upp resultatet av klippningen i galleriet. Man ser ju att det blev sisådär med luggen... *s*