Inlägg från: GoåGlad |Visa alla inlägg
  • GoåGlad

Sollentunamammor!!

God fm alla mammor! Välkommen Nilam

Har haft ännu en lugn natt. Ingen bebis som verkar ha bråttom det här. Några lättare sammandragningar och jag märker att trycket neråt blir allt större (känns som jag ser ut som en babianrumpa där nere haha Förvånad) men annars är det lugnt. Bebisen rör sig mer sällan nu, även om alla rörelser är tydliga. Men märker man att det är väldigt trångt därinne. 

MariaR- Jag kommer föda på Danderyds BB. Vi vill gärna vara med i deras "Dublin-projekt" i mån av plats. Jag har gått på Hera Mvc.

Jag börjar bli lite nervös nu.. det är ju trots allt nåt jag aldrig varit med om eller kan föreställa mig. Men jag känner mig mer nervös/spännande än nervös/rädd. Jag är förväntansfull och längtar tills jag får träffa den som bor där inne i magen. Glad Om det bara ville sätta igång.
    Ska försöka ta mig ut lite och njuta av lite frisk luft och förhoppningsvis lite sol idag!
    Vi hörs. Ha en trevlig dag.

/Jennie

• GoåGlad

Jag skulle gärna följa med i morgon men tror inte jag orkar tyvärr. Det beror lite på vad ni tänkt göra?  Ryggen gör så ont och jag kissar nästan på mig när jag gårFundersamFörvånad. Med tanke på mitt alltför sviktande humör så borde jag dock lämna lägenheten lite.. usch va tungt det är nu. Ena stunden är jag superpositiv för att i nästa börja grina och känner att jag inte orkar vara gravid en sekund till.
    Hur orkade ni andra med sista delen av graviditeten (förstår ju att jag inte har så mycket att välja på men)? Några tips??

• GoåGlad

beccagrodan- Jag får väl känna efter hur det känns i morgon..Tittar in i tråden är jag vaknar. Har ni satt nån tid??

• GoåGlad

skickade ett meddelande till din inbox Beccagrodan.

• GoåGlad

Hej oj vad ni skriver i tråden. skoj Glad
    Beccagrodan, camilla och leia tack för en trevlig fikastund idag. Jag kände att lite krafter kom tillbaka och det var skönt att se lite av livet som väntar efter graviditeten, och att det verkligen kommer ut nåt oxå...hahaFlört. Ibland funderar man ju på om det verkligen kan vara en bebis därinne.
    Har haft fortsatt ont i ryggen och lite i nedre delen av magen i kväll,,, hoppas, hoppas att han vill komma ut snart.

God natt på er allihop.

• GoåGlad

Go kväll på er. Några samlade här i kväll oxå Glad.  Själv har jag varit ute på vift hela dagen. Maken tog mig med på en biltur till ngr vänner för att fika o njuta av solen idag. Måste försöka komma hemifrån lite för att få tiden att gå och tänka på annat än bf. Ska snart se på film men man var ju tvungen att kika in och kolla läget här oxå.

• GoåGlad

Jag var oxå in o kikad i noodles galleri. Superfint! Väckte genast inspiration i mitt huvud. Vi ska väl försöka fixa till nåt barnrum så småningom. Bara den lille rackarn föds först....Glad

• GoåGlad

hej på er. Nu har mina värkar satt igång verkar det som. Dem är ganska kraftiga men kommer bara  med 10-15 min mellan än så länge. Jag hoppas dem vill hålla i sig och det är på g snart. Glad Lär väl sitta framför datorn under dagen så ni får nog höra mer...

• GoåGlad
    Hej allihop!!
    Nu är vi hemma igen med vår fantastiska lilla kille:) Jag är så lycklig. Förlossningen gick med en väldans fart. Hann inte förstå riktigt vad som hände. Vi åkte in vid tre för då hade värkarna tilltait i styrka väldigt snabbt och mycket tätt. Vattnet gick i bilen på väg till Danderyd. FörvånadDet var en riktig ansträngning att ta sig upp till förlossningen då jag fick kraftiga värkar i hissen. Dem fick hämta mig i hissen och bogsera in mig på förlossningen. När dem undersökte mig då var jag redan öppen 10 cm så det var bara att tuta o köra. Hann få några akupunktur nålar som jag inte märkte av ett dugg. Fundersam Dem fick in mig direkt på rummet sen tog det knappt två timmar så kom han ut. Krystvärkarna startade kl 17.15. Jag hann få i mig lite lustgas vilket var skönt för huvudet/psyket men tog knappast bort det onda. Under krystvärkarna kunde jag knappt ta nån lustgas. Kl 17.38 föddes han. Glad.

Det enda jobbiga som jag upplevde var att jag sprack invändigt vid en krystvärk så blodet sprutade ut på golvet och på bm. (rakt i hennes ansikteFörvånad) Det var en massa kärl som gick sönder så det såg verkligen inte klokt ut. Jag hörde splashet på golvet, tittade upp och såg en blodig bm springa ut och allt blod på golvet. Jag blev livrädd! Nästa krystvärk vågade jag inte ta, då bm inte hunnit tillbaka utan bara undersköterskan var där. Det kändes jättehemskt. Men bara bm kom igen och försäkrade mig att nu skulle han ut och pratade lugnt med mig så fick jag kraft igen. På nästa värk kom han och då glömde jag plötsligt allt jag sett. Det visade sig sen att det inte alls var så hemskt som det sett ut. Kärlen syddes igen och det var inte så mycket blod som det såg ut att vara.
    Jag upplevde ändå en bra förlossning och är mycket glad för att det gick så fort. Hade väl önskat mer smärtlindring dockFlört och att jag sluppit se det jag såg. Men det var klart värt det för att få ut denna lilla prins. Glad Han är 49 cm lång och vägde 3405 gr. Har mycket mörkt hår, stora blå ögon och är helt perfekt. Vi är världens lyckligaste.
    Vi kom hem igår fm och allt har funkat superbra. Amningen är igång för fullt och han bara äter o sover. Nu ska jag njuta av min lille kille. Som vi förresten tror kommer heta Isac.
    Vi hörs snart och ses snart hoppas jag.

/Jennie
Svar på tråden Sollentunamammor!!