• Armino

Sollentunamammor!!

Mmm... när jag började, för 7 år sedan var det jättekul. (Folk har de knäppaste sex-böjelserna! Förvånad) Men efter ett tag insåg jag att de som ringer in är 14-åriga tjejer som är nyfikna och 60-åriga gubbar som vet att tjejerna är för unga och tänder på det. Blä. Och tröttsamt. För man slänger ut dem och slänger ut dem och slänger ut dem...

Den som gapar efter galen fågel ser inte skogen för alla ben.
  • Armino

Becca --> Ha ha ha! Vilken grej! En sån skulle jag kunna betala många kronor för. Men att beställa från England kanske kostar lite väl mycket

Jag vaknade för 1 timme sen av att Armica ville äta. Sen när jag tog upp henne ville hon inte äta. Jag kände att blöjan var rätt full och tänkte vara snabb och smart. Så jag drog av blöjan i sängen, hämtade en ny och när jag kom tillbaka var hela sängen blöt. Så nu ligger lakan och täcke i tvättmaskinen, som jag var tvungen att tömma först vilket betydde att jag var tvungen att tömma torktumlaren och hänga upp icke-torktumlar-kläder på tork. Under tiden bäddade Jörgen med nya lakan och gick och la sig. Nu sitter jag här eftersom jag fortfarande har en stor blöt fläck på min sida. (Varför är det alltid jag som ska sova på den blöta fläcken... )

Och Snuttan sover som en ängel... Oskyldig

Bäst att smäda medan hjärnan är varm.
  • Armino

Jag känner på mig att den här dagen kommer att bli lååång och hemsk Skrikandes När en dag börjar dåligt så fortsätter den ofta på samma sätt har jag märkt. Men jag ska försöka att skaka allt av mig. Shake, shake, shake! Jag får tänka på min prinsessa som väntar på mig där hemma. Vad konstigt det känns att inte ha henne nära. Det är nästan så att jag vill åka hem från jobbet bara för att snusa lite på hennes huvud  Bara lite!  Men det är bara 4 timmar kvar tills jag får gå hem. Jag räknar minuterna! Nu ska jag slänga ut obehöriga och underåriga från våra telefonlinjer. Suck... Att de aldrig lär sig, de små liven... Skrikandes

Bara döda fiskar flyter med strömmen.
  • Armino
    Goåglad --> I och för sig kanske inte jag är bästa personen att ge råd. Jag har bara varit mamma i två månader men jag kör i alla fall: Jag testade med att utesluta mjölk ur kosten. Men det blev ingen skillnad så numer tänker jag inte mer än vanligt på vad jag stoppar i mig. Har du prövat att "struta" bröstet när han ska amma? Han kanske inte får tag...? Det kan ju vara så att han har ont i magen. Pröva med babymassage: http://www.ur.se/ombarn/templates/Page____3404.aspx Det kanske hjälper. Armica kan ibland också vara lite knäpp och arg på kvällarna när hon ska amma, men det brukar bero på att hon är trött och inte riktigt orkar koncentrera sig på att hitta rätt med munnen. Eller, det är så jag tolkar det i alla fall. Det är inget hon sagt till mig rent ut Flört Tänk vad underbart det vore om nån kunde skriva en bebis-ordbok så att man kunde vara säker på om man tolkat rätt Glad
    Allt går utom små barn och trasiga klockor.
  • Armino

Vad gäller Sempers magdroppar så blev vi rekommenderade dem från vår bvc så jag tror att de är välvilligt inställda till dem.

Becca --> Jag har redan ringt hem 3 ggr sen kl 11 Räcka ut tungan Jag kan liksom inte hålla mig. Och stundom är jag helt övertygad om att Jörgen kommer att tappa henne, bränna henne med mjölken, glömma henne på taket till bilen eller lägga henne nånstans där katterna kommer åt att lägga sig på hennes ansikte. Andra stunder känns det som om han kommer att klara det hela galant och att jag egentligen är överflödig. Eller kanske inte överflödig... Men ändå...

Allting ordnar sig men korven den har två.
  • Armino
    Beccagrodan --> Ha ha ha! Jag hittade precis dig på stayfriends.se. Vilket argt foto! Jag blev nästan lite rädd Skrattande
    Att skiljas är adjö en smula.
  • Armino
    Camilllla --> Jag överlevde! Och nu är jag här igen. På jobbet alltså. 11-17. Fast det är ett rätt skönt jobb (om man bortser från att man måste tjafsa med 14isar, slemmiga äckelgubbar, tonårsgäng som bara skriker i luren och galna tanter som ringer från psykhem Skrikandes ). Man jobbar ensam och nu på sommaren har man hela kontoret (läs ombyggd lägenhet på Söder) för sig själv vilket betyder att man kan sitta och surfa obehindrat hela dagen. För eftersom arbetsuppgifterna går ut på att lyssna och eftersom jag är kvinna så kan jag göra två saker samtidigt Flört Oj, det var inte meningen att skriva värsta reklaminlägget för Telepronto AB. Fast jag kanske kan debitera min chef för marknadsföring...?

Jörgen var jättestolt när jag kom hem igår för Armica hade varit jättesnäll hela dagen. Förra gången jag jobbade skrek hon hela dagen så det var ju en avsevärd förbättring.

Hans föräldrar var tydligen på besök och hans mamma passade på att diska, plocka i och ur diskmaskinen, dammsuga och plocka undan. Jag vet att det är sånt man ska vara tacksam för men det känns ändå lite som en sån där slogan: "My mess - my buisness". Hon får gärna städa. Men hemma hos sig. Nu är jag iofs rätt avigt ställd till hans föräldrar redan sen innan så jag frågar er: Är jag helt knäpp som gnäller över sånt här? Fundersam
    Allt går med våld. Går det inte med våld så går det med Guds vilja och lite vaselin.
  • Armino
    BeccaGrodan--> Så det blev en lyckad utekväll då? Kan ju vara skönt att prata om nåt annat än amning och blöjor och umgås med nån annan än en som bara kan säga "Ampfff burlulräääää"

Krodan --> Jag har alltid vidhållit att jag aldrig varit en typisk 14is. Men förra helgen kollade vi på en film som vi spelade in en gång när jag hade fest uta på mitt landställe på Ingarö precis efter att vi tagit studenten (samma ställe som vi var på i 8:an. Eller 9:an. Eller när det nu var... Visst var du med då?) Hur som helst så var vi väl 10, 11 stycken och alla var verkligen hur 14isaktiga som helst! Jag med. Visserligen var vi fulla men det spär ju bara på 14isheten. Bland annat ser man Camilla gå omkring och skrika "Meh! Filma inte bara mig hela tideeeeen!!!!! Gud vad jobbig du eeeeeee!!!" Generad

Vad skönt att få medhåll. Jag får alltså gnälla om svärmor. Fast egentligen är hon rätt snäll. Hon har stickat kläder och sytt filt till Armica som är fina! Annat är det med svärfar vars enda kommentar när han fick veta att hans äldste son skulle bli pappa var "Jaha, så du ska inte plugga vidare utomlands då?" Japp. Ni läste rätt. Dessutom tycker han att det är mitt fel att Jörgen hoppade av sin första utbildning. Sen är är mitt fel att vi alltid åker hem så tidigt när vi är på middag hos dem. Därför vill han helst inte att jag är med på middagar, födelsedagar, jul och andra högtider och ringer och säger "Hej Jörgen. Vill du komma på middag?" eller "Vill du förlja med till Mallorca?". Han gillar inte att Jörgen åker med till min släkt på jul utan vill att han ska vara hemma hos dem hela dagen. Även fast de inte gör nåt speciellt och knappt umgås då. Han tycker även att vi inte tar bra hand om våra katter. Ebony åt en gång upp en ekorre och då tyckte han att hon skulle avlivas. Asrael var ju borta i 3 månader och det var pga att han var uttråkad hos oss. Själv har han aldrig haft ett husdjur i hela sitt liv... Han har sedemera sagt till Jörgen att den enda i min släkt som han gillar är min pappa. Dessutom är han smygrasist.
    Att tanka rätt är stort. Att tanka fritt är miljövänligare.
  • Armino
    Krodan --> Mig veteligen så är du redan smal. Och fönster schmönster! Vem tittar ut genom fönstren nu för tiden? Häng några av prinsessornas teckningar framför fönstren så är det ingen som märker nåt Flört
    Att tänka rätt är stort. Att tänka på dagens rätt är större.
  • Armino
    Krodan --> Ha ha ha!!! Medium!! Jag dööör!! Skrattande Skrattande Och vattna blommorna!! Vilken släkt!! Skrattande Skrattande Skit i att sätta på dig nåt alls. Om du springer omkring naken hela dagen kanske hon slutar titta...

Ja alltså ibland när Jörgens pappa säger såna där knäppa saker så vet jag inte vad jag ska svara. Det är liksom för knäppt för att kommentera. Jörgen säger att jag ska göra som honom och inte bry mig men det är lättare för honom eftersom han har levt med gubben hela livet. Och jag försöker att skaka det av mig men när han säger helt fullständigt idiotiska saker är det svårt att hålla sig. En vacker dag kommer det smälla. Jag hoppas bara att Armica inte blir ledsen när jag skäller ut hennes farfar...
    Att vinna är inte allt, men att förlora är ingenting.
Svar på tråden Sollentunamammor!!