• Svar på tråden Sytråden spinns vidare! Grön Färg =)
  • LinSar

Ang bubbligt när man quiltar.Man måste nåla jätte mycket med säckerhets nålar så tyget ligger still.

• Du och Jag ver2

ja, eller så tråcklar man först! Det tycker jag är smidigast. Men alla gör vi olika! ´

LinSar skrev 2007-07-08 23:05:09 följande:
    Ang bubbligt när man quiltar.Man måste nåla jätte mycket med säckerhets nålar så tyget ligger still.
  • Leeluu

Jag har en sketasnygg skötbädd från Naturvit men utan isydd Diaperbag. Tror hon använde vadd som mellanlägg.

• TinaZ

tyrvi - ska man alltså släppa lite på trådspänningen när man syr med tvillingnål. För på min maskin funkar det ett tag och sen trasslar det sig alltid och jag kan inte "dela på dem" så som du skriver.

• Stratus

Hmm, jag är visst bara här på natten, undrar vad det beror på...

Har inte sytt nåt på jättelänge Inte sen jag misslyckades med en klänning till mig själv. Jag har mest broderat den senaste tiden, men nu är mitt senaste projekt snart klart. (Trodde det var klart, men jag hade glömt ekvatorn på jordgloben...) Snart åker dottern på "semester" med moje och morfar medan vi ska jobba, och då hoppas jag få ändan ur vagnen. Jag tror att jag behöver lite inspiration.

Ooo, men jag glömde. Jag har ju fixat skitsnygga gardiner till vardagsrummet med matchande kuddar! Ju! Så nåt har jag gjort i alla fall.

• lilla trollets mamma

cooki, skumt det lät! säker på att du sytt dit alla delar rätt..? Så svårt när man inte ser plagget framför sig...:/

• MagdaA

går det att sy i trikå på en gammal husqvarna? Alltså, finns det nån söm som funkar utan att det blir allt för knas? Man skulle ha haft en overlock.... *drömmer*

Ängel i himlen och bäbis i magen!
  • 2007 Mamma
    MagdaA skrev 2007-07-09 07:18:59 följande:
    går det att sy i trikå på en gammal husqvarna? Alltså, finns det nån söm som funkar utan att det blir allt för knas? Man skulle ha haft en overlock.... *drömmer*
    Det undrar jag också.....
  • fenurila K o L t

Jag har en gammal Bernina och den går det alldeles utmärkt att sy trikå på så det borde det göra på Husqvarna också. Leta efter elastisk söm

v.35 bara 5 veckor kvar
  • NicoleSthlm
    MagdaA skrev 2007-07-09 07:18:59 följande:
    Innan jag fick min nya maskin i lördags så sydde jag på en gammal husqvarna o där fanns det kantsöm eller bindsöm som är som strechsöm så det borde funka för dig! Dte gjorde det för mig iaf!
    Mamma till Emilia 060707
  • Svar på tråden Sytråden spinns vidare! Grön Färg =)