• Bluescreen

Bolibompa...

... jag AVSKYR det! Naturligtvis får sonen sitta och titta på bolibompa varje dag utan att jag visar honom vad jag tycker, men inom mig bubblar irritationen... Vilka fruktansvärda röster, vilka töntiga program och vilka fula figurer!

Fast det värsta är naturligtvis rösterna. Finns ingen selektiv hörsel i världen som kan utestänga dessa falsettljudande mardrömsstämmor ur mina öron.

Mycket bättre när jag var liten *morr*

• Svar på tråden Bolibompa...
  • HelleGbg

¨men nåt som förvånar mej är att ingen bojkottar totalt lattjolajban och des totalt urbotade dumma barnprogram som tv myra och annan skit,,fy f*n..det borde förbjudas om något,

så totalt opedagogiskt finns inte!!!! kräks på skiten! och dessutom dessa dumma programledare som sitter bara o flamsar och tramsar!!!

• Bluescreen

Jag blev faktiskt ganska upprörd när de visade hur barn blir till. "Spermien simmar in till ägget och blir en bebis".

Sånt tar man ju med barnen när man SJÄLV anser att de är mogna för det?

• Bebis
    tvabarnsmamma21 skrev 2007-07-09 09:26:18 följande:
    det där eva`s programm när hon visar hur saker och ting fungerar...säkert att mina barn på 5 och 3 fattar hur el kommer till.... hmmmz.....dom vet ju knappt vad el är till för...förr i tiden var det bättre. Men vanliga tecknade barnprogramm. Tur att det finns några som e kvar....fiffi b l a
    Min son på 3år älskar Eva Han blir jätteglad när hennes programbörjar.

Och han gillar resten av Bolibompa gänget oxå, personligen tycker jag att vissa av dem är lite fåniga men de flesta gillar jag.
    Ludwig ska stavas med W se bara på Beethoven
  • Leaaa

Rokka Jill, då kan du göra Emil sällskap allså med Pingu Vi har allt med pingu hemma å han bara diggar varelsen

• Twilight

Är det annorlunda på kvällen motför det som går på morgnarna på barnkanalen? Det där Eva-programmet har jag aldrig sett

♥A&J... Och mamma♥
  • Boel1

Jag tycker de vuxna är fjantiga, men min 4-åring tycker det är roligt så då får hon väl titta...

• Urpan

tvabarnsmamma21....Eva´s funkarprogram är ju jättebra för barnen ju. Mina barn sitter som ljus framför TV:n då. Och sonen(5) har lärt sig massor av henne....han visade/lärde mig för ett tag sen hur man kan göra en provisorisk fästing-plockare.

• NK80

Bolibompa är min räddning! Sonen sitter som klistrad när vinjetten kör igång. Då kan man ta det lugnt en liten stund. I love Bolibompa

Mamma till Colin ♥
  • PiaMaria

igår såg jag på allsång på skansen och då var ju en av programmledarna`s bror och spelade. Tror dom heter Al Fakir i efternamn.

Sen visade dom ju bolibompa brodern på tv när han satt i publiken....

och vad händer ?????????????

URK!

jag drömde inatt att jag blev tillsammans med bolibompa killen.....

Han har inget utseendemässigt som jag skulle falla för......ohh herregud......måste man få ihop sina drömmar så??????

• norgesessan

men vad kul for barnen....dom kan ju få omvisning i studion nær dom vill, sækert vara med också, med al fakir som "pappa".....Nassim heter han tror jag.

• MissLilo

och jag som älskar den killne.
    hahah
    N.....serist....så skänt skratt han och den där röstotten så att man blir glad själv.

• Niinaaa

Men alltså är det AlFakirs brorsa som är i bolibompa?  Jag trodde nästan det var samma. Har aldrig sett honom så noga men ...Generad

• LinSar

Min tös på 5 (snart)älskar Evas funkar program,klister och det programmet med bebisen som pratade hur det går till.
    Men sen det värdelösa lattio lajban på 4.an fattar jag inte hur de kan sända för.
    Mina barn älskar Doren,och Johan som programledare.

• vindlind

Jag tycker Bolibompa är superbra! Mina bar oxå! På andra kanaler typ 3:an o 5:an är det så mycket skiit på helgmornar, min dotter blir asrädd för monster o läskiga gubbar där, även om dom är tecknade! Men Fifi, Charlie o Lola, BG, byggare Bob o den lilla röda traktorn är super tycker hon. Hon är även väldigt förtjust i programledaren, speciellt Marcus o Doreen!

• PiaMaria

bröder Al Fakir var jättelika. samma krull och utseende.

Undra hur volibompa killen skulle se ut utan krullet *ler*. Lite av hans personlighet skulle ju försvinna...

Svar på tråden Bolibompa...