• lilla mej

hur gosig kan man vara mot en styvis?

Jag är i ett ganska tidigt stadie i ett för hållande och min partner har en liten dotter på snart 3, det går jätte bra och hon har verkligen accepterat mig. Jag älskar barn och hon är en jätte gullig liten tjej. Men kan man krama och gosa och pussa ett barn som inte är ens eget?

• Svar på tråden hur gosig kan man vara mot en styvis?
  • lilla mej

vad bra för jag älskar att leka med henne och vi har riktigt kul ihop, men ibland kommer hon tex och lägger sig vid mig och vill kramas och vill ha god natt puss och så och det känns som jag går över en gräns... Tänker ganska mycket på hur hennes mamma skulle reagera.

Ni som har egna barn hur tyckte ni det var när ert X träffade en ny som skulle vara involverad i ert barns liv?

• lilla mej

va bra, vill bara att hon ska ha det bra när hon är hos sin pappa och hon ska få göra vad hon vill och att hon vet att jag tycker jätte mycket om henne.

• lilla mej

lucky me
    Ja förhållande är ganska så nytt(har känt honom i ett år men haft förhållande i 6mån och träffat barnet i kanske 3mån), så jag vet inte om mamman ens vet om mig ännu. Har fått för mig att mamman kommer ha svårare att acceptera en ny i sitt ex liv än barnet har.

Bikerbitch

oj vad synd, hur gammal är han/hon kanske har svårare att acceptera nån ny...

• lilla mej

inta lätt det där, man vet ju inte hur dom ska reagera. man får väl försöka förstå deras situation att det blir en himmlas omställning med nya människor i livet. Hur länge har ni varit tillsammans?

• lilla mej

jag får väl vara gald att det gick så bra som det gjorde, nu bor vi inte i hop ännu, men det blir nog snart så jag hoppas det inte ändrar något. Lycka till

Svar på tråden hur gosig kan man vara mot en styvis?