• ruffe4

Var på Ica Maxi i dag.....

När jag håller på att packa in påsarna i bilen ser jag en (utlänning nått) sätter dom ca 1,5 åring i knät vid ratten och kör iväg?!

Jag är fortfarande förbannad, varför är det så ofta man ser icke svenskar vars barn klänger runt i bilen/ hänger över instrument brädan/ sitter utan bälte/ sitter i bilbarnstol men utan bälte, jag vet inte HUR många gånger jag sett det, varför? Är det inte lika viktigt med bälte och trafikvett i hemlandet eller?

• Svar på tråden Var på Ica Maxi i dag.....
  • ruffe4

det finns det säkert, men jag ser det överallt faktiskt

• ruffe4

madelation

jo ta regnumret ring 112 (pågående brott) och dom blir av me lappen och får böter

• ruffe4

qlurig

I Södertälje

Jo det är nog så att det är svårt att helt plötsligt spänna fast barnen i bilstolar när man kört sitt race i halva sitt liv..

• ruffe4

Marie30

Det är ju förbjuder FÖR att man utsätter barnet för fara, jag vill inte ha den lilla tjejen in i min bil om jag frontar med dom!

• ruffe4

mom65

Om man inte använt hjälm när man kört moppe i Grekland är ett val, men en 2 åring kan inte utsättas för fara eftersom man har ansvar för denna..

• ruffe4

madelation

Jag ringde faktiskt 112 det är min skyldighet sa reg numret för polisen som tackade så mycket för tipset, förhoppningsvis kollar dom på datan va han bodde och möter honom där

• ruffe4

Misfits

det är ju så man kan inte säga NÅTT ¨då är man rasist

• ruffe4

madelation

ring polisen dom väntar nog gärna där när hon kommer med ungen i knät Det finns ingen chans att få reda på vem som ringt.

• ruffe4

iseika

Men ALLA utlänningar kan väl inte vara nyinflyttade till sverige..

• ruffe4

iseika

Det vetkar som om vi inte lever i samma värld´.. jag är ingen hobbypolis, det är min skyldighet att anmäla när en 2 åring sitter i pappas knä o åker runt på 50/70 vägar. Konstigt att du inte tycker det, men men. Tillrättavisa tror du att det funkar? Såklart han vet det är fel det han gör, men tror du har bryr sig?!

• ruffe4

311uus

Terve Judith! hihi bara för att jag berättade att det va en invandrare så tas det i försvar, aldrig om han hade varit svensk Tragiskt..

Svar på tråden Var på Ica Maxi i dag.....