• JennieL

Var på Ica Maxi i dag.....

Nej, det är inte lika viktigt med trafiksäkerhet i deras hemländer. punkt.

Tror ni verkligen att barnen i syrien/irak/afganistan/indien osv åker bakåtvänt i 4 år, fastspända på bälteskudde mm?

• JennieL
    madelation skrev 2007-07-10 21:43:52 följande:
    Jag vet en mamma på grabbens dagis som VARJE DAG kommer åkandes med sin 2 åring i knät vid ratten...!!!!!!!!!!!!!!!!!Inte mycket att göra tror jag....men upprörande ända...
    tipsa polisen!
  • JennieL
    mom65 skrev 2007-07-10 21:44:31 följande:
    Britney Spears...
    men hon är väl utlänning?? Amerikan väl?
  • JennieL
    LaFontaine skrev 2007-07-10 23:50:04 följande:
    Då man som nyanländ ankommer till Sverige är kanske inte barnstol det första man tänker på. Inte heller informeras man om det så fort man sätter foten över gränsen. Varför inte informera dessa "hemska" invandrare om våra regler, lagar och säkerhetstänk istället för att anmäla och spy ut sin ilska här? Hur många har egentligen sagt till?Förövrigt måste jag säga att formuleringen "utlänning nått" (sic) låter fruktansvärt hård och okunnig!
    Men om de har bott i Sverige i över 20 år och ändå inte fattar??
    I Södertälje (där händelsen inträffade) är oftast inte de nya invandrarna utan de som bott här länge som gör så...
  • JennieL
    LaFontaine skrev 2007-07-11 08:03:39 följande:
    ruffe: Självfallet inte men kan du alltid avgöra vem som är det och vem som inte är det och tror du på fullaste allvar att bilbarnstolar är det första man tar reda på när man kommer till Sverige? Om ingen säger till och berättar hur viktigt det är, lär man sig heller inte. Hade det inte varit mycket mer konstruktivt att gå fram och påtala för familjen hur viktigt det är med korrekta stolar och kuddar? Då kanske du till och med kan rädda liv istället för att spy galla här.
    Om det första man gör är att sätta sig bakom ratten när man kommer till Sverige så bör man nog ta reda på vilka lagar och regler som gäller!!
    Men att ta reda på saker och ting själv är ofta för mycket begärt av folk
Svar på tråden Var på Ica Maxi i dag.....