• Memo

Var på Ica Maxi i dag.....

Har sett många gånger, men inte bara invandrare. Men det värsta jag sett var nog en familj på 8 personer som klämde in sig i en liten fiat. Barnen fick självklart sitta i knät. Man tycker att dom borde i alla fall sätta barnen säkert och dom vuxna i knät på varandra. Vansinne tycker jag.

Älskar min familj
  • Memo
    LaFontaine skrev 2007-07-10 23:50:04 följande:
    Hur kan det vara så svårt att förstå att man i andra länder inte alls har samma typ av säkerhetstänk som man har i Sverige? Man behöver inte åka många mil söderut för att upptäcka att bakvända barnstolar är förbjudna. Då man som nyanländ ankommer till Sverige är kanske inte barnstol det första man tänker på. Inte heller informeras man om det så fort man sätter foten över gränsen. Varför inte informera dessa "hemska" invandrare om våra regler, lagar och säkerhetstänk istället för att anmäla och spy ut sin ilska här? Hur många har egentligen sagt till?Förövrigt måste jag säga att formuleringen "utlänning nått" (sic) låter fruktansvärt hård och okunnig!
    Men om man kör runt i en svenskreggad bil borde man väl inte vara nyanländ? Eller då borde man i alla fall veta vad det är för lagar här i sverige.

Fast jag har sett svenskar också som sätter barn i knät. Jag tror inte att det bara är invandrare som inte följer sveriges lagar.
    Älskar min familj
  • Memo
    knoddis78 skrev 2007-07-11 12:45:19 följande:
    Hemsk mamma jag är ....min dotter har vid 2 tillfällen fått åka i knät....första gången hade vi handlat LITE förstort så att vi var tvugna att fälla baksätet och då kunde hon inte sitta i sin stol... Andra gången var faktiskt nu på semestern...mormor/morfar hade passat henne och på kvällen glömde vi flytta över stolen så vi fick hämta den på mormors jobb..Ojdå sedan har hon ju hjälp pappa att ratta 1 gång på vår gata...Hon är 18 månader..

Själv hade jag hellre lämnat kvar en matkasse eller packat in maten löst i bilen än att låta barnet sitta i knät. Skulle aldrig ersätta en kasse med mat än ett barn, inte en vuxen heller för den delen.
    Men sån é jag.
    Visst man kan köra försiktigt men det finns andra trafikdårar i trafiken också så det behöver ju inte vara ens eget fel att det ska hända något.

Och kunde inte barnet sovit över hos mormor och morfar istället för att åka hem den kvällen?

Säger som Röding:
    Oförsvarligt oansvarigt beteende, enligt mig!
    Varför?

Älskar min familj
Svar på tråden Var på Ica Maxi i dag.....