• Misfits

Var på Ica Maxi i dag.....

Varför reagerar alla så negativt och så mycket på att TS skrev att det var en utlänning och att de flesta ser folk med utländskt påbrå göra såhär?

• Misfits
    Bettyblomma skrev 2007-07-10 21:46:20 följande:
    I en del länder har man helt enkelt inte samma kunskap, lagar och regler i trafiken. Så sent som på 70-80talet så härjade ungarna fritt i bilarna i Sverige också. Min sambo berättade att han och hans syster hade en madrass i baksätet/bakluckan där de låg och läste och spelade spel!!! Mamma berättade också hur hon ammade brorsan medan pappa körde. Jag tror inte att man skulle göra sådana saker med rätt kunskaper. Visst blir man upprörd men det har verkligen inget att göra med vad man kommer från för land.
    Det är ju skrämmande hur dåligt invandrare blir informerade när de kommer till sverige om lagar och säkerhet isåfall!
    Det är klart att om de inte får veta om hur det funkar och vilka lagar osv som finns är det svårt att efterleva.
  • Misfits

Intressant skrivet om vrför folk blir så upprörda när såna här saker kommer upp och någon nämner bakgrund som utlänning eller liknande.

Jag bor inte i sverige och faschineras av svenskars rädsla för att kallas rasister bara för att de skall beskriva någon människa och dess handlande.

• Misfits
    ruffe4 skrev 2007-07-10 22:05:17 följande:
    Misfits det är ju så man kan inte säga NÅTT ¨då är man rasist
    rasist!
  • Misfits
    LuMa skrev 2007-07-11 08:17:20 följande:
    Det är ofta man ser här på Åland att utlänningar (dvs svenskar) har obältade barn i sina bilar när dom far från parkeringar, när man kör efter dom på vägarna.Det finns folk till allt, oavsett nationalitet.
    Du har så rätt LuMa!
  • Misfits

När räknas man som svensk?

När man bott i sverige en tid?
    När man har svenskt pass men inte talar eller lever svenskt?
    När man ser svensk ut?

• Misfits

När räknas man som svensk?

När man bott i sverige en tid?
    När man har svenskt pass men inte talar eller lever svenskt?
    När man ser svensk ut?

Svar på tråden Var på Ica Maxi i dag.....