Inlägg från: Bodil 76 |Visa alla inlägg
  • Bodil 76

Hål i tarmen

Skönt att höra att det finns fler med NEC. Vår kille kom i v 24 och är opererad 3 ggr i magen. Ni med erfarenhet av detta får gärna berätta hur ni haft det.Som sagt inte jättelätt att hitta info.Och till alla som fortfarande ligger på NEO häng i för det kommer ljusare tider.

• Bodil 76

Hej Hushi!

Jo vi körde också stomi ett varv men blev nedlagd tidigare än planerat med tanke på att det blev en operation till.
    Var opererades ni? Karolinska? Jag har för mig att de är de enda som utför dessa typer av operationer.Mycket bra omhändertagande förövrigt.
    Jätteskönt att höra att ni kan äta utan problem i dag osv. Men hur länge oroade ni er för att det skulle bli ytterligare problem när ni hade kommit hem. Jag tycker man funderar mycket omedvetet kring bajsandet osv. Men det kanske avtar succesivt.

Ha det och tack för stödet

• Bodil 76

Håller helt med att det känns inte som det är aktuellt att diskutera NEC med BVC, har ni som blivit operererade varit på återbesök hos kirurgen eller bara på NEO? Tyvärr känns det att även NEO i vår hemstad också är osäkra på NEC.
    8 cm tarm togs bort vid första operationen för oss och de två andra operationerna slapp de. Vi fick också föra över mellan tarmarna 2 ggr per dag.
    Åt ni eller äter laktolus för att slippa förstoppning?
    Vi har också ett bråck i såret som man ska hålla koll på men man anser att det ännu inte är något att åtgärda förhoppningsvis växer det bort.
    Ni med lite erfarenhet, hur länge höll ni er borta från folkmassor osv för att slippa baciller?

Svar på tråden Hål i tarmen