Inlägg från: Catchie80 |Visa alla inlägg
  • Catchie80

Kläder till dagis? Lista tack.

Vi har följande för sonen som ligger konstant i en ryggsäck som vi tar med varje moprgon och hem varje eftermiddag. I den finns:

1 keps
    1 par mjukisbyxor
    1 t-shirt
    1 långärmad
    1 par stövlar
    1 par sandaler
    1 varm tröja
    1 par allvädersbyxor
    1 flaska solskyddsfaktor 50+
    1 napp

Fast på dagis hänger ett par galonbyxor med tillhörande jacka samt en snuttefilt och en napp.

På sig till dagis har han gympaskor och allvädersjacka.

• Catchie80

Vi har följande för sonen som ligger konstant i en ryggsäck som vi tar med varje moprgon och hem varje eftermiddag. I den finns:

1 keps
    1 par mjukisbyxor
    1 t-shirt
    1 långärmad
    1 par stövlar
    1 par sandaler
    1 varm tröja
    1 par allvädersbyxor
    1 flaska solskyddsfaktor 50+
    1 napp

Fast på dagis hänger ett par galonbyxor med tillhörande jacka samt en snuttefilt och en napp.

På sig till dagis har han gympaskor och allvädersjacka.

• Catchie80

dagispersonal är bra på att påminna om vad de saknar i korgen, så det är nog ingen fara med det.De flesta dagis har extra av allt som är allmänt och till för det barn som saknar något. Vår son gick runt i ett par för stora stövlar i 2 dar innan vi hunnit köpa åt han.De har även extra mössor osv, för det försvinner ibland.

ebben skrev 2007-07-12 14:49:32 följande:
    Jisses,jag får små ångest över detta!!Ärligt,jag KAN inte sånt här.......När man bara är hemma så är det en helt annan sak....även om de är ute,men då har man ju huset att gå in i om de skulle bli kalla eller blöta mm.Fy.....jag kommer att bli psykiskt sjuk innan de ens börjar på dagis!!
Svar på tråden Kläder till dagis? Lista tack.